اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

مشارکت 2 میلیون دانش‌آموز در طرح نهضت ملی قرآنی

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش از مشارکت 2 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در طرح نهضت ملی قرآنی در کشور خبر داد.

مشارکت 2 میلیون دانش‌آموز در طرح نهضت ملی قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد محمدرضا حاجی‌بابایی صبح امروز به دنبال سفر خود به استان یزد و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: مردم ایران ظرفیت پذیرش و اجرای هر نوع برنامه‌ریزی مناسب را دارند.

وی با اشاره به هوش و استعداد بسیار بالای دانش‌آموزان ایران اسلامی و برخورداری آنان از فرهنگ غنی اسلام افزود: دانش‌آموزان ایران اسلامی توان پذیرش و تربیت در سطوح بسیار بالا را دارند و لازمه آن برنامه‌ریزی مناسب مسئولان برای تحقق این مهم است.

حاجی‌بابایی با اعلام اینکه بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر در حال حاضر در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند، یادآور شد: امیدواریم تمام این دانش‌آموزان در سطوح مختلف به حفظ قرآن بپردازند.

وی افزود: اما این امر که فضایی ایجاد شد تا 2 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز دست خود را بالا گرفته و برای حفظ قرآن اعلام آمادگی کنند، توفیق بسیار بزرگ فرهنگی، تربیتی و اسلامی است.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه در صورتی که فضای تربیتی قرآنی مناسب را برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم، هم دانش‌آموزان و هم مردم ایران بیشترین پذیرش و همراهی را خواهند داشت، خاطرنشان کرد: نمونه این برنامه‌ریزی‌ها و مشارکت‌ها، اردوهای راهیان‌نور است.

وی افزود: اردوهای راهیان‌نور اثرگذاری تربیتی فراوانی دارد و دانش‌آموزان پس از بازگشت از مناطق دفاع مقدس متحول می‌شوند و به همین دلیل به طور قطع در آینده ظرفیت اعزام دانش‌آموزان را افزایش خواهیم داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد نیز در این دیدار اردوهای راهیان‌نور را راهی مناسب برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های بعدی انقلاب دانست.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، اهتمام وزیر آموزش و پرورش در زمینه اجرای طرح‌های قرآنی را خوب و مناسب توصیف و اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح‌ها و تلاش‌های مسئولان آموزش و پرورش، تربیت بر مبنای قرآن روز به روز در تمام عرصه‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی، ورزشی و ... شکوفاتر شود.

وی از افزایش آمار تعداد دانش‌آموزان اعزامی به اردوهای راهیان‌نور از 25 هزار نفر به بیش از یک میلیون نفر ابراز خرسندی کرد و یادآور شد: اردوهای راهیان‌نور راهی مناسب برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های بعدی انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام ‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود، ایجاد سنت حسنه تحول را از اقدامات بزرگ و ارزشمند آموزش و پرورش توصیف کرد.

ناصری اظهار داشت: اقدامات بسیاری در راستای اجرای سند تحول بنیادین و ایجاد یک تحول در آموزش و پرورش طی مدت اخیر صورت گرفته است که امیدوارم این اقدامات در آینده نزدیک نهادینه شود و تمام مدیران آموزش و پرورش در هر عرصه‌ای دیدگاه تحولی داشته باشند.

وی بر تربیت قرآنی دانش‌آموزان تأکید و تصریح کرد: ایجاد مدارس قرآنی و اجرای طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم از اقدامات مهم وزیر آموزش و پرورش است که با استقبال بسیار خوب دانش‌آموزان مواجه شده است.

وزیر آموزش و پرورش امروز در سفر خود به استان یزد یک مدرسه خیّرساز در منطقه شاهدیه یزد را افتتاح خواهد کرد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول