اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موزه خصوصی تاریخی و تاریخ‌ طبیعی استان زنجان:

زنجان با کشف 526 قطعه تاریخی در کشور رکورد‌دار است

خبرگزاری فارس: مدیر موزه خصوصی تاریخی و تاریخ‌ طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه تا‌کنون اردبیل رکورد‌‌دار کشف جمجمه‌های تاریخی است، گفت: پس از کشف بیش از 526 قطعه تاریخی در این زمینه زنجان در این حوزه رکورد‌‌دار کشور شده است.

زنجان با کشف 526 قطعه تاریخی در کشور رکورد‌دار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی صمیمی‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به دلیل علاقه شخصی اقدام به جمع‌آوری آثار تاریخی می‌کند، اظهار داشت: با حمایت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان و سایر مسئولان از سال 87 نخستین موزه خصوصی تاریخی و تاریخ طبیعی استان زنجان را افتتاح کرده است.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع در زیستگاه‌های مختلف، آثار تاریخی قابل توجهی کشف می‌شود، افزود: در داخل ریسه پرندگان شکاری، جمجمه‌های باستانی و تاریخی پیدا می‌شود که از قدمت بالایی برخوردار هستند.

مدیر موزه خصوصی تاریخی و تاریخ‌ طبیعی استان زنجان از نگهداری بیش از 100 قطعه اشیای تاریخی مربوط به پرندگان در موزه خصوصی خود خبر داد.

وی قدمت فسیل بازو‌پایان کشف شده و به‌ نمایش درآمده در موزه خصوصی خود را بیش از 450 میلیون سال اعلام کرد و ادامه داد: قدمت فسیل آمونیت با قدمت 161 میلیون سال قبل در این موزه نگهداری می‌شود.

صمیمی‌فرد اضافه کرد: یک فسیل دو کفه‌ای با قدمت 50 میلیون سال قبل به دوره ائوسین نیز در موزه خصوصی وی نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان دارای معادن غنی است، گفت: از معادن سنگ‌آهن، مس و سنگ طلای ماه‌نشان بیش از 700 قطعه فسیل کانی‌های صنعتی و قیمتی در موزه نگهداری می‌شود.

مدیر موزه خصوصی تاریخی و تاریخ ‌طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه همه تجهیزات و امکانات حفاری و اکتشافی استان بومی است، افزود: اغلب استان‌ها در اکتشافات خود از دستگاه‌های خارجی استفاده می‌کنند.

وی از بازدید دانشمندان داخلی و خارجی از موزه خصوصی خود خبر داد و تصریح کرد: دانشمندان فرانسوی مبالغی را برای خرید یکی از جمجمه‌های این موزه پیشنهاد داده‌اند.

صمیمی‌فرد تاکید کرد: به هیچ وجه قصد ندارد اجازه دهد تا اشیای تاریخی با ارزش از کشور خارج شود.

وی با اشاره به برنامه استان برای برگزاری نمایشگاه سکه‌های قدیمی در زنجان، تصریح کرد: اگر بانک ملی در این رابطه همکاری نکند مجبور خواهد بود این نمایشگاه را در یکی از بانک‌های خصوصی به نمایش بگذارد.

مدیر موزه خصوصی تاریخی و تاریخ‌ طبیعی استان زنجان با تاکید بر عدم بازگشت سرمایه در کارهای فرهنگی اضافه کرد: مسئولان در راستای تشویق بخش خصوصی باید از کارهای فرهنگی حمایت کنند.

وی با اشاره به کشف 526 قطعه اشیای تاریخی از رشته‌ کوه‌های جنوبی استان زنجان گفت: این قطعات تاریخی با بیش از 52 میلیون سال قدمت در سطح کشور و دنیا کم‌ نظیر است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول