اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

پارلمان مصر همکاری‌ پارلمانی با حضور رژیم صهیونیستی را تحریم کرد

خبرگزاری فارس: کمیته روابط خارجی مجلس ملت مصر با اشاره به مخالفت مردم مصر‌ی با عادی‌ سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد، هرگونه همکاری و فعالیت پارلمانی را با شرکت این رژیم تحریم می‌‌کند.

پارلمان مصر همکاری‌ پارلمانی با حضور رژیم صهیونیستی را تحریم کرد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، کمیته روابط خارجی مجلس ملت مصر روز گذشته با برگزاری نشستی هرگونه همکاری و فعالیت پارلمانی که در آن رژیم صهیونیستی یا پارلمان این رژیم مشارکت داشته باشد، را تحریم می‌کند.

در جریان این نشست عصام العریان، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس منتخب مصر تاکید کرد: هرگونه عادی‌ سازی روابط با اسرائیل مردود است، چراکه این خواسته مردم مصر است، به همین دلیل ما نیز با هرگونه همکاری و فعالیت پارلمانی یا سیاسی با اسرائیل مخالف هستیم.

العریان در ادامه افزود: کمیته روابط خارجی مخالف چنین همکاری و فعالیت‌هایی است، اما اتخاذ تصمیم درباره حضور یا عدم حضور نماینده کمیته روابط خارجی مجلس مصر در کنفرانس‌ها و نشست‌های بین‌المللی که اسرائیل در آن حضور دارد، بستگی به وی دارد.

این درحالی است که "وحید عبدالمجید" و "عماد جاد" دو عضو کمیته روابط خارجی مجلس مصر نیز به نوبه خود بر مخالفت خود با هر گونه رابطه با موسسات و گروه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

در این نشست همچنین به حملات انجام شده علیه مقر نهاد‌های مدنی اشاره شد که توسط کشورهای خارجی حمایت مالی می‌شدند و اعضای کمیته اعلام کردند، به محض حصول اطمینان از تحقیقات وزارت دادگستری مصر، مجلس نامه‌ای برای کنگره آمریکا فرستاده و در آن تاکید کند که مصر تغییر کرده است و اگر رژی سابق برای حفظ قدرت دست به هر اقدامی می‌زد، دولت و پارلمان کنونی این سیاست را دنبال نخواهد کرد و هرگز حاضر نیست، کمک‌های آمریکا را بپذیرد.

"جی. کارنی"، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود: حمله مصر به سازمان‌های غیردولتی حامی دموکراسی ممکن است، به روابط مصر و آمریکا لطمه زده و موجب قطع حمایت‌های مالی آمریکا به مصر شود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول