اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا خبر داد

فعالیت 471 هکتار آب‌بندان در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا از فعالیت 471 هکتار آب‌بندان در سه بخش مرکزی، تولمات و میرزا کوچک این شهرستان خبر داد.

فعالیت 471 هکتار آب‌بندان در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا رضا شاد ظهر امروز در جریان افتتاح از دو پروژه تولیدی اداره شیلات این شهرستان در روستای بیشگاه ضیابر، اظهار داشت: صومعه‌سرا دومین شهرستان گیلان در تولید و عرضه ماهیان گرمابی است.

وی به وجود یک‌هزار و 400 هکتار مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود: سالانه بالغ بر سه میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی و یک میلیون و 200 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در این شهرستان پرورش می‌یابد.

به گفته این مسئول، با همکاری تولیدکنندگان سالانه بالغ بر شش هزار و 700 تن از انواع ماهیان گرمابی در صومعه‌سرا تولید و برای مصرف به بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح دو پروژه تولید و پرورش ماهی همزمان با دهه مبارکه فجر در صومعه‌سرا، اذعان داشت: با افتتاح و آغاز فعالیت این دو واحد تولیدی پرورش ماهی برای چهار نفر به صورت مستقیم و هشت نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.

شاد، درباره عمده خدمات ارائه شده بخش شیلاتی در سال جاری به شهروندان، اذعان داشت: انجام بازدیدهای دوره‌ای و نظارت بر تولیدات، اجرای پروژه‌های الگویی، افزایش تولید در واحد سطح، اهدای 17 دستگاه «هواده » به ارزش 150 میلیون ریال به مزارع زیرپوشش و معرفی بهره‌برداران به بانک عامل برای دریافت تسهیلات به مبلغ 6 میلیارد و 422 میلیون ریال از جمله این خدمات بوده است.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی پرورش ماهی برای تولیدکنندگان خبر داد و گفت: امسال برای 335 نفر از علاقه‌مندان بخش تولید و پرورش ماهی آموزش‌های ترویجی گذاشته شد.

رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا با بیان اینکه چاه‌های کشاورزی مساعد و فراوانی در این شهرستان وجود دارد خاطر نشان کرد: بیشتر این چاه‌ها و وجود منابع شرایط لازم برای پرورش ماهیان قزل‌آلا را فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: با استفاده از حفر چاه در شالیزارها، استخر خاکی، حوضچه‌های بتنی و مزرعه، پرورش ماهیان سردآبی در صومعه‌سرا در میزان خوبی انجام می‌شود.

شاد، مساحت اختصاصی پرورش ماهی قزل‌آلا در حوضچه‌های بتنی صومعه‌سرا را بالغ بر دو هزار و 75 مترمربع و در شالیزارها در هنگام کشت دوم بالغ بر یک‌هزار و 50 مترمربع عنوان کرد.

وی با اشاره به بخش احداث آب‌بندان‌ها در صومعه‌سرا، بیان داشت: صومعه‌سرا دارای 471 هکتار آب‌بندان فعال است که سالانه حدود یک‌هزار و 178 تن ماهی در آنها تولید می‌شود.

رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا تصریح کرد: صومعه‌سرا در احداث آب‌بندان رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

وی به اجرای کشت توأم ماهی و برنج در مزارع صومعه‌سرا در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال در بخش مرکزی بالغ بر 32 مزرعه، در بخش میرزا کوچک 28 مزرعه و در تولمات نیز حدود پنج مزرعه به کشت توأم ماهی و برنج اختصاص یافته است.

شاد مجموع بچه ماهیان رهاسازی شده در این مزارع را 36 هزار قطعه دانست و یادآور شد: امسال بالغ بر 36 تن ماهی در مزارع اختصاصی کشت توأم صومعه‌سرا تولید شد.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول