اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به «حمص» سوریه

خبرگزاری فارس: تلویزیون سوریه از حمله خمپاره‌ای افراد مسلح در محله باباعمرو شهر بحرانی حمص خبر داد.

حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به «حمص» سوریه

 به گزارش فارس، پس از حمله امروز تعدادی افراد مسلح به مردم شهر رستن و پناه بردن آنان به یک مسجد و آتش زدن آن، منابع خبری از حمله خمپاره‌ای افراد مسلح به حمص خبر دادند.

تلویزیون سوریه با اعلام این خبر تاکید کرد: گروهکی تروریستی مسلحی در منطقه باباعمرو در حمص، با خمپاره برخی محلات این منطقه را هدف گرفتند.

منابع خبری وابسته به مخالفان خارج‌نشین سوریه و شبکه‌های خبری ضد سوریه مانند الجزیره، این حملات را به ارتش سوریه نسبت دادند و اعلام کردند که تاکنون 15 نفر در این منطقه به دست ارتش سوریه کشته شده است.

در همین خصوص خلف المفتاح کارشناس سیاسی سوری به خبرگزاری راشاتودی روسیه اعلام کرد: ارتش باید بر خلاف تبلیغات مغرضانه، کنترل همه مناطق سوریه را در دست بگیرد. ارتش تلاش می‌کند تا در درگیری با گروهک‌های مسلح تعداد کشته‌ها به حداقل برسد.

در حالی که قرار است سرگئی لاوروف و بالاترین مقام امنیتی روسیه فردا وارد دمشق بشوند، یا تحلیلگر اعلام کردند که شدت بخشیدن به حملات در سوریه از طرف گروهک‌های مسلح با هدف تحت تاثیر قرار دادن این سفر است.

هفته گذشته نیز گروهک‌های مسلح 200 گروگان را که 50 نفر آنان نظامی و باقی، غیرنظامی بودند در یک ساختمان در حمص گرد هم آوردند و ساختمان را منفجر کردند.

در این اقدام وحشیانه که در آستانه نشست شورای امنیت درباره سوریه انجام شد تا وانمود شود، ارتش سوریه بیش از 200 نفر را در یک روز کشته است، همه گروگان‌ها کشته شدند.

در خصوص شهر حمص اطلاعات ذیل قابل توجه است:

محله بابا عمرو:

جمعیت: حدود 50 هزار نفر. شامل چهار منطقه (جورة العرایس – باباعمرو- السلطانیة- بساتین باباعمرو).

مساحت تقریبی: حدود 3 هزار هکتار.

سطح معیشتی: میانه

فرهنگ: میزان باسوادها حدود 40 درصد است باقی مردم کارگران و بیکاران هستند. بسیاری نیز مشغول قاچاق میان سوریه و لبنان است.

خدمات: آب- بهداشت- برق- تلفن- نهادهای مصرفی- درمانگاه- مدارس در همه سطوح- دانشسرای ناظران فنی- ورزشگاه الباسل- بازار تره‌بار- نانوایی‌ها- منطقه صنعتی کوچک- خیابان‌های اصلی آسفالت همراه پیاده‌رو- خیابان‌های قدیمی بسیاری هست که نیازمند بازسازی است- جمعیت‌های مسکونی فراهم است. این منطقه‌ای است که عمران و آبادی دارد که نشان از این دارد که از منابع غیرتجاری نیز درآمد دارد.

مذهب: اغلب جمعیت اهل سنت است و حدود 60 خانواده در منطقه جورة العرایس علوی هستند.

سلاح: همه انواع سلاح‌های سبک، سنگین، ضدزره، بمب، مین، راکت‌انداز کوتاه‌برد و در مقدار زیاد.

اطلاعات: باباعمرو و جورة العرائش بزرگ‌ترین مناطق حمص از لحاظ تعداد افراد مسلح هستند. انبار سلاح بزرگی در خود دارد.

این انبار مرکز اصلی توزیع سلاح برای افراد مسلح است. این به دلیل نزدیکی‌اش به مرزهای لبنان است. تفنگ‌های روسی، آر.پی.جی انداز و بمب‌اکشن هم دیده شده است. همچنین تیربارهای سنگین، خمپاره‌انداز، بمب و توپخانه دیده شده است که موشک‌اندازهایی به سوی محلاتی که هوادار نظام است، نصب شده است.

این امر نیازمند دخالت فوری ارتش و درگیری با افراد مسلح بود که 35 خانواده از اقلیت‌ها مهاجرت کردند و منازلشان به آتش کشیده شد. انبارهایی یافت شد که پر از سلاح است. پرچم سیاه از تراست‌ها و بام خانه‌ها آویزان شده است.

افراد مسلح از این مناطق کار هدف گرفتن و حمله به مراکز ارتش را چندین بار آغاز کردند. ارتش نیز بر سرکوب اقدامات خرابکارانه و سرکوب افراد مسلح تمرکز یافته است. به دلیل کثرت حملات به مراکز ارتش و گشتی‌ها، ارتش به طور کامل تجهیز شد ولی در بیشتر اوقات به شلیک تیر هوایی بسنده کرده است اما تروریست‌ها ارتش و نیروهای امنیتی را با شدت هدف می‌گیرند و به ربایش، قتل، شکنجه، و راهزنی اقدام می‌کنند و در البساتین و مزارع وابستگان شیخ عرعور رفت و آمد می‌کنند.

عملیات ترور: شهید مهندس اوس عبدالکریم خلیل فعال در پژوهش‌های علمی که زیر پل باباعمرو زمانیکه از خانه خود در محله الادخار در حال حرکت بود هدف قرار گرفت. علت هدف گرفتن او این است که پدرش سرهنگ عبدالکریم الخلیل چشم‌پزشک و رئیس کمیته پزشکی بیمارستان نظامی حمص است. تا الان سرکردگان گروهک‌ها، حمایت‌کنندگان و سازمان‌دهندگان آن بازداشت نشده‌اند اما برخی از وابستگان آنان بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول