اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دولت آذربایجان صورت گرفت

ارائه برنامه ملی ارتقای حقوق بشر به کمیسیون حقوق بشر اسلامی

خبرگزاری فارس: از سوی سفارت جمهوری آذربایجان در ایران، برنامه ملی آذربایجان برای ارتقای حقوق بشر که از سوی رئیس جمهور این کشور ابلاغ شده، در چند صفحه برای کمیسیون حقوق بشر اسلامی ارائه شد.

ارائه برنامه ملی ارتقای حقوق بشر به کمیسیون حقوق بشر اسلامی

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی،از سوی سفارت جمهوری آذربایجان در ایران، برنامه ملی آذربایجان برای ارتقای حقوق بشر که از سوی رئیس جمهور این کشور ابلاغ شده، در چند صفحه برای کمیسیون حقوق بشر اسلامی ارائه شد.

مفاد این برنامه توسط کمیته پیگیری امور خارجی کمیسیون حقوق بشر اسلامی در دست بررسی است که معلوم شود چه تأثیری بر رفع برخی نقض‌های فاحش حقوق بشر در این کشور دارد.

حکومت آذربایجان مدت‌ها است سیاست‏ اسلام‌ستیزی و اسلام‌زدایی را در دستور کار خود قرار داده و با اعمال سیاست‎های ضددینی از جمله ممنوعیت استفاده از حجاب در مدارس، تخریب مساجد و مراکز دینی و اسلامی، ممنوعیت تبلیغ دین اسلام، دستگیری و شکنجه علما، روحانیون و اعضای حزب اسلامی آذربایجان  به دلیل فعالیت‌های مذهبی و دینی همچنین صدور احکام حبس‏های طولانی مدت از پنج تا 12 سال، عملاً  خود را در مسیر نقض حقوق بشر قرار داده است.

98 درصد جمعیت جمهوری آذربایجان مسلمان و از این مقدار بیش از 85 درصد شیعه جعفری هستند اما، رعایت قواعد اسلام از سوی دولت در آذربایجان در پایین‌ترین شاخص‌ها قرار دارد و ما شاهد هستیم که حرکت‌های اسلامی به ویژه شیعی با محدودیت‌های زیادی روبه رو هستند.

باید به این نکته واقف بود که گروه‌های وهابیت و صهیونیست با نفوذ در مراکز نظامی و سیاسی آذربایجان  سعی می‌کنند تا هویت دینی مسلمانان به خصوص شیعیان را در آذربایجان تغییر دهند و این کار را جز با تضعیف باورها و تخریب رهبران اسلامی میسر ندیده‌اند.

جمهوری آذربایجان دومین کشور شیعه در جهان اسلام است.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول