اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آقای مدیرعامل حال نوبت شما است

نگذارید حق تراکتور ضایع شود

خبرگزاری فارس: تراکتور اکنون دارای یک مدیر با تجربه است و باید با آگاهی به ضوابط و روابطی که در فدراسیون فوتبال و AFC دارد نگذارد تراکتور در حقش اجحافی صورت گیرد.

نگذارید حق تراکتور ضایع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بازی تراکتور ـ استقلال یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل یازدهم در تبریز برگزار شد که با حرف و حدیث‌های بسیاری همراه بود، مسابقه‌ای که اشتباهات داوری در انتخاب تیم پیروز نقش اساسی داشت چرا که پنالتی و کارت قرمز نادرست به ضرر تراکتور موجب شد تا تراکتور با یک بازیکن کمتر و یک گل عقب‌تر کار خود را ادامه دهد که داور به این حد هم بسنده نکرد و پنالتی روی حسینی بازیکن تراکتور را ندید و این شائبه را در ذهن هواداران ایجاد کرد که اشتباهات داور بر ضد تراکتور تعمدی است.

هر چند اشتباهات داوری می‌تواند در هر بازی اتفاق بیافتد اما در هیچ بازی لیگ برتر به این حد در حق تیم میزبان اجحاف نشده و هیچ تیمی این چنین به سبب سوت اشتباه در کورس قهرمانی متضرر نشده است.

فقط تکرار مسابقه می‌تواند به نوعی عدالت را پیاده کرده و از ضایع شدن حق تیم پرطرفدار تراکتور جلوگیری کند هر چند با ضربه روحی که به تیم و هواداران وارد شده است نمی‌شود این مسئله را جبران کرد.

در یک بازی نقش مربی، بازیکنان و هواداران از رول‌های اساسی برای موفقیت یک تیم است، همگان دیدند که هواداران در یک هوای سرد شش درجه زیر صفر تمام سکوهای ورزشگاه 70 هزار نفری یادگار امام(ره) را پر کردند و با تشویق بی‌امان در طول بازی تیم خود را 90 دقیقه حمایت کردند.

دومین فاکتور بزرگ موفقیت تیم کادر فنی و سرمربی آن است که به واقع امیر قلعه نوعی با دانشی که داشت موفق شد تیم 10 نفره خود را که با مصدومیت آشوبی 9 نفره بازی می‌کرد از نظر فنی و روحی روانی جمع و جور کرده و برای رسیدن به گل تساوی و پیروزی در بازی تمام تلاش خود را انجام دهد پنالتی سوخته تراکتور گواه بر این موضوع است.

بازی غیرتی و متعصبانه بازیکنان تراکتور نشان داد این تیم برای قهرمانی در این لیگ از انگیزه بسیار زیادی برخوردار است بازیکنان با دوندگی و جنگندگی خود فقدان دو بازیکن را جبران کردند و کسانی که بازی را دنبال می‌کردند بر این موضوع اذعان دارند مصدومیت چند بازیکن در این بازی نشان داد که بازیکنان تراکتورسازی برای رسیدن به هدف خود از هیچ چیزی حتی مصدومیت ابایی نداشته و واهمه‌ای از آسیب دیدگی ندارند.

فاکتور دیگر موفقیت یک تیم که در مقاطع حساس نقش اساسی دارد مدیریت یک باشگاه است مدیر عامل مجرب باید تمام راه‌های قانونی را برای احقاق حق تیم خود انجام دهد و هواداران، کادر فنی و بازیکنان با اطمینان خاطر به مسابقه گام بگذارند و بدانند یک مدیر قوی و کار آزموده پشت تیم ایستاده و نخواهد گذاشت حقی از تیم ضایع شود.

محمدحسین جعفری یک سال پیش وقتی مدیرعاملی تراکتور را قبول کرد بسیاری از صاحبنظران به دلیل نبود تجربه کافی وی با این انتخاب موافق نبودند ولی اکنون که وی سابقه دو سال مدیریت در باشگاهی بزرگ مثل تراکتور را دارد و مدیریت یک سال در آن با مدیریت چندین ساله در یک باشگاه معمولی برابری می‌کند، باید از تجربه خود برای موفقیت تیم استفاده کند.

پس تراکتور ،اکنون دارای یک مدیر با تجربه است و  باید با آگاهی به ضوابط و روابطی که در فدراسیون فوتبال و AFC دارد نگذارد تراکتور در حقش اجحافی صورت گیرد.

بی‌شک وجود فردی به نام فتح الله‌زاده در راس باشگاه استقلال کار را برای جعفری سخت خواهد کرد اما وی می‌تواند به پشتوانه هواداران و مدیریت استان و نمایندگان مجلس بازی تراکتور ـ استقلال را تکرار کند که با توجه به تکرار چندین بازی در لیگ کشور بسیار ممکن است.

در هر صورت تمام عوامل بمانند اصحاب رسانه، مدیریت استان، نمایندگان مجلس، کادر فنی مجرب، بازیکنان متعصب و مدیریت با تجربه باشگاه می‌تواند تیمی چون تراکتورسازی را با هواداران میلیونی خود به قهرمانی برساند.

------------------- 

مهدی شیرازی‌فر

-------------------

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول