اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان کوثر خبر داد

آبگیری آزمایشی سد کوثر به مناسبت دهه فجر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر از آبگیری آزمایشی سد بزرگ و خاکی کوثر با حضور استاندار اردبیل به میمنت دهه فجر خبر داد.

آبگیری آزمایشی سد کوثر به مناسبت دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل سعدالله رئیس‌ساداتی صبح امروز در مراسم افتتاح چند طرح عمرانی در شهر گیوی اظهار داشت: بر اساس وعده مسئولان کشوری و استانی به ویژه در سفر اخیر رئیس جمهور قرار شد با تزریق اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سد کوثر این پروژه نیمه اول سال آینده افتتاح شود.

وی بیان کرد: برای تکمیل این سد تاکنون 76 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که با افتتاح همزمان پایاب این سد 8 هزار هکتار از اراضی منطقه به زیر کشت محصولات آبی زراعی و باغی خواهد رفت.

این مسئول ابراز داشت: همزمان با عملیات احداث سد کوثر پایاب این سد نیز با 8 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال احداث و تکمیل شدن است.

فرماندار شهرستان کوثر اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه عظیم زمینه اشتغال 4 هزار نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

رئیس‌ساداتی تصریح کرد: اگر این سد در تمام ابعاد با پایاب آن به بهره‌برداری برسد در مجموع در دو شهر خلخال و کوثر اراضی زراعی و باغی 25 هزار هکتار اهالی به کشت آبی رفته و این امر به رونق اقتصادی منطقه کمک خواهد کرد.

گیوی به کشت و صنعت ثانی تبدیل می‌شود

فرماندار کوثر در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین سند چشم‌انداز توسعه کوثر و شناسنامه‌دار کردن فعالیت‌های عمرانی در این منطقه اشاره کرد و افزود: با بهره‌گیری از توان کارگروه تخصصی و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعالیت‌ها را جلو می‌بریم و از سال آینده اجازه نخواهیم داد طرح و پروژه‌ای خودسرانه آغاز شود.

این مسئول اولویت توسعه کوثر را توجه جدی به کشاورزی و گردشگری اعلام کرد و ابراز داشت: در عمل ثابت خواهیم کرد توسعه به معنای حقیقی اتفاق افتادنی است به طوری که تا دو سال آینده این منطقه را به کشت و صنعت ثانی تبدیل می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس‌ساداتی در ادامه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه گردشگری با عنایت ویژه استاندار اردبیل اشاره کرد و گفت: تفرجگاه‌های مختلف به ویژه ساماندهی و بهسازی آبگرم‌ها در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار کوثر خاطرنشان کرد: سال 91 را ما به عنوان سال توسعه گردشگری در شهرستان کوثر مورد توجه قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول