اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر خبر داد

احداث شهرک سلامت در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر گفت: شهرک سلامت در مازندران به زودی برای ارتقای سطح کیفی خدمات عرصه سلامت احداث خواهد شد.

احداث شهرک سلامت در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی داوودیان ظهر امروز در حاشیه افتتاح دفتر همکاری‌های مشترک بنیاد بیماری‌های نادر و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شهرک در دو فاز احداث می‌شود که یک باب آن در منطقه ورس از مناطق کوهستانی سوادکوه مازندران است واحد دیگر نیز در کنار ساحل منطقه دریایی احداث و به امکانات مورد نیاز در این حوزه تجهیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: اقدامات مطالعاتی توسط کارشناسان و مهندسان به مراحل پایانی  رسیده است طرح مورد نظر برای اجرایی شدن هم‌اکنون آماده است لذا برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز و کلنگ‌زنی در حال آماده شدن هستیم در صورت فراهم شدن همه مقدمات لازم با حضور جمعی از مسئولان این شهرک کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر اعتبار مورد نیاز برای اجرایی شدن این پروژه و تکمیل آن حدود 200 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این اعتبار توسط دولت، مردم و سایر بخش‌های جامعه تامین خواهد شد چرا که اجرای این پروژه و به سرانجام رساندن آن از اهمیت به‌سزایی برخوردار است چون احداث این شهرک یک پروژه ملی و در حوزه سازمان‌ همکاری‌های بین‌المللی کشورهای عضو « اکو » و « امرو » محسوب می‌شود.

داوودیان ظرفیت این شهرک در هر دوره بیش از 500 نفر عنوان کرد و افزود: پذیرش بیماران در این مرکز درمانی به طور چرخشی خواهد بود لذا وقتی دوره درمان و بهبود افراد پذیرش شده به روزهای پایانی برسد آنها ترخیص شده و گروه دیگری برای دریافت خدمات جایگزین می‌شوند.

وی با بیان اینکه احداث چنین مکانی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران یک نیاز جدی تلقی می‌شد ادامه داد: در کشور ما شهرک‌های مختلف اعم از صنعتی، گردشگری و .. وجود داشت ولی در این حوزه یک خلآ جدی دیده می‌شد لذا با جلب همکاری مسئولان و رایزنی‌های صورت گرفته برای اجرای این پروژه اقدامات لازم انجام شد.

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر از همکاری دستگاه‌های مختلف برای عملی شدن این ایده قدردانی کرد و اظهار داشت: این طرح عمرانی، خدماتی و درمانی با اهتمام ریاست‌جمهوری همچنین همکاری سازمان میراث فرهنگی در زمینی به مساحت 50 هکتار احداث خواهد شد تا بیماران مختلف به ویژه مبتلایان به ناهنجاری‌های نادر و خاص در مکانی باصفا، مجهز و دور از هرگونه اضطراب دوره درمان خود سپری کنند.

وی درپایان گفت: جمهوری اسلامی ایران با تلاش‌های این بنیاد به عضویت سازمان بین‌المللی بیماری‌های نادر درآمد که این افتخار باوجود کارشکنی‌های دشمنان نظام و ملت ایران، به نتیجه رسید.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول