اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بافق:

توسعه در بافق سرعت گرفته است/ مردم قدر انقلاب را بدانند

خبرگزاری فارس: فرماندار بافق گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه‌های توسعه صنعتی و علمی در شهرستان بافق سرعت گرفته، بر همین اساس مردم باید قدر انقلاب را بدانند.

توسعه در بافق سرعت گرفته است/ مردم قدر انقلاب را بدانند

حسین ندافیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق با تأکید بر ضرورت حفظ انقلاب اسلامی و پاسداری از دستاوردهای آن اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان بافق در زمینه امکانات رفاهی و توسعه اقتصادی رشد چشمگیری داشته است.

وی به مقایسه عملکرد و دستاوردهای انقلاب اسلامی در بافق با دوران قبل از انقلاب پرداخت و افزود: با مروری بر تاریخ اجتماعی شهرستان بافق می‌توان دریافت که امکانات و تجهیزات رفاهی که در زمان قبل از انقلاب در این شهرستان بوده است به هیچ عنوان با دوران بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست.

ندافیان دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی را در شهرستان بافق در زمینه‌های مختلف یادآور شد و بیان داشت: این اقدامات و ایجاد زیرساخت‌ها در زمینه‌های رفاهی، بهداشتی، کشاورزی، سوادآموزی، مراکز درمانی و آموزشی، برق‌رسانی و ... قابل مشاهده است و در تمام زمینه‌های یاد شده شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در شهرستان بافق به ویژه روستاهای آن بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: قبل از انقلاب به دلیل نبود امکانات آموزشی بسیاری از دانش‌آموزان با وجود ضریب هوشی بالا ترک تحصیل می‌کردند.

فرماندار بافق با بیان مشکلات آموزشی قبل از انقلاب افزود: به دلیل کمبود فضای آموزشی و وضعیت نامطلوب معیشتی، برخی از دانش‌آموزان باید در دوران ابتدایی برای تامین مخارج خانواده دست از تحصیل برداشته و به کار مشغول می‌شدند و این امر باعث کاهش سطح سواد و فرهنگ مردم می‌شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی و توجه مسئولان نظام به سوادآموزی و علم و دانش، شهرستان بافق در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی پیش‌رو بوده و همه مردم این شهرستان باسوادند.

فرماندار بافق با اشاره به دستاوردهای انقلاب و مقایسه آن با قبل از آن تصریح کرد: اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی، بیش از 8 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف در 75 آموزشگاه شهری و روستایی به تحصیل اشتغال دارند و از همه امکانات آموزشی و کمک آموزشی برخوردارند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب کمتر کسی به خاطر مسافت زیاد قادر به تحصیلات دانشگاهی بود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سه مرکز آموزش عالی مجهز به فناوری روز و تجهیزات مدرن در بافق فعالیت دارند که در مجموع بیش از 6 هزار دانشجوی دختر و پسر در رشته‌های مختلف این مراکز مشغول تحصیل هستند.

ندافیان افزود: در همین راستا و توجه مسئولان به امر علم و دانش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دانش‌آموزان بافقی توانسته‌اند برای چند سال متوالی بالاترین رتبه قبولی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور را به خود اختصاص دهند و امروز نیز در سطح کشور شاهد مسئولیت‌های کلیدی آنان در سطوح بالای مدیریتی هستیم.

وی هم‌چنین یادآور شد: در آن زمان مسافت 120 کیلومتری بافق ـ یزد خاکی بود و مردم برای تهیه مایحتاج و دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل خود این مسیر نامناسب را طی می‌کردند که گاهی لوازم و ارزاق، شکسته یا غیر قابل استفاده به اهالی بافق می‌رسید.

ندافیان هم‌چنین عنوان کرد: از تعداد 145 روستای دارای سکنه در شهرستان بافق 99 درصد از نعمت برق برخوردار هستند و همه روستاهای بالای پنج خانوار برق‌دار هستند، این در حالی است که قبل از انقلاب هیچ روستایی از این نعمت برخوردار نبوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هیچ چاه کشاورزی در شهرستان بافق برقی نبوده، ادامه داد: بعد از انقلاب طرح برق‌دار شدن چاه‌های کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و به تدریج بیشتر این چاه‌ها برق‌دار شدند.

وی تعداد چاه‌های کشاورزی برق‌دار شده بافق را افزون بر 170 حلقه اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 90 درصد از چاه‌های کشاورزی این شهرستان از نعمت برق برخوردار شدند و با اجرای این طرح، کشاورزان دیگر دغدغه خراب شدن موتور برق و مشکلات جانبی آن را نخواهند داشت.

ندافیان هم‌چنین تعداد مشترکان برق این شهرستان را بالغ بر 26 هزار مشترک اعلام کرد و گفت: با احداث 332 کیلومتر شبکه متوسط و 990 کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق مشترکان تأمین شده است، تا مدتی قبل از انقلاب برق اهالی این شهر از طریق موتور برق تأمین می‌شد.

وی افزود: ساکنان بافق فقط چند ساعت از شب می‌توانستند از برق استفاده کنند که این امر نیز به خاطر خرابی موتور و برخی مشکلات دیگر بعضاً با قطع پی در پی برق مواجه بود، مشترکان برق در آن سال‌ها دو تا 2 هزار و 500 مشترک بودند که این میزان با دوران بعد از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

فرماندار بافق ادامه داد: روستاهایی در مناطق صعب‌العبور با همت مسئولان برق استان و به برکت انقلاب برق‌دار شدند که رفت و آمد در آنها به کندی صورت می‌گرفت اما اکنون همان روستاها در دولت نهم و دهم از جاده مناسب برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول