اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

هر جا تفرقه به وجود آید شکست قطعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند وحدت را بر تفرقه پیروز دانست و گفت: مطمئن باشید که هر جا تفرقه به وجود آید شکست قطعی است.

هر جا تفرقه به وجود آید شکست قطعی است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی در آیین گرامیداشت هفته وحدت که در مکان مسجدالنبی(ص) شهرستان بیرجند برگزار شد، پیامبر بزرگوار اسلام را گره‌گشای عالم وجود دانست و اظهار داشت: پیامبر قل و زنجیر انسان‌ها را باز کرد و آنها را از نفس خویشتن رهانید.

وی، قرآن را عامل رشد و ترقی انسان‌ها دانست و افزود: قرآن باید زمینه رشد و ترقی وجودی ما را فراهم کند و اگر ما به وسیله قرآن مترقی نشده و رشد نکردیم، کوتاهی از طرف خودمان در درک معنای واقعی این معجزه بزرگ الهی بوده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به محاسبه‌گر بودن عقل انسان، ابراز داشت: عقل آدمی سود و زیان را تشخیص می‌دهد.

رضایی‌بیرجندی ادامه داد: خداوند نیز در قرآن برای نفی بت‌ها از همین ویژگی عقل انسان بهره گرفته و می‌فرماید: چرا بت‌هایی را می‌پرستید که برایتان سود و زیانی ندارد.

وی افزود: باید با همین ویژگی محاسبه‌گر بودن عقل به سراغ پیامبر برویم و ببینیم که پیامبر به ‌عنوان یک اسوه حسنه چه داشت که این همه تحول در انسان‌ها ایجاد کرد.

*پیامبر(ص) راه‌های آسمان را به انسان باز کرد

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام نه تنها زمین را درست کرد، بلکه راه‌های آسمان را هم به سوی انسان باز کرد.

رضایی با اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دشمنان انقلاب و نظام، جنگ نرم را از وجود امام خمینی(ره) آموختند که بدون داشتن اسلحه، زور و ثروت توانست بزرگترین انقلاب قرن را به پیروزی برساند.

وی ادامه داد: امام راحل با استفاده از قدرت اسلام توانست در دل صدها نفر غوغا به پا کرده و آنها را متحول کند.

امام جمعه بیرجند خطاب به علماء و روحانیون حاضر در جمع گفت: ما هم‌اینک اگر بتوانیم مردم را با حقایق وجودی قرآن آشنا کنیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم.

*موضع‌گیری‌های صریح مقام معظم رهبری، وظیفه‌آور است

رضایی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با قرار داشتن ایران در شرایط بدر و خیبر تأکید کرد: این سخن زمانی مهم‌تر جلوه می‌کند که ما توانسته‌ایم در شرایط تحریم به این موضوع دست یابیم.

وی افزود: این موضع‌گیری به قدری مهم بود که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را وادار به تحریم هر چه بیشتر ایران کرد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جوانان انقلابی کشورهای عربی گفت: اشک‌های شوقی که این جوانان ریختند و موضع‌گیری‌های صریحی که مقام معظم رهبری اتخاذ کردند برای ملت ایران وظیفه‌آور است.

رضایی وحدت را حق و تفرقه را باطل دانست و افزود: در واقع وحدت بر تفرقه و اختلاف پیروز می‌شود و بدانید که هر جا تفرقه به وجود آمد، شکست قطعی است.

*تمسک به اخلاق پیامبر ما را از هجمه دشمن محفوظ می‌دارد

امام جمعه اهل سنت بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به اخلاق عظیم پیامبر بزرگوار اسلام، اظهار داشت: اگر امروزه ما مسلمانان به اخلاق پیامبر متمسک شویم دشمن نخواهد توانست در صفوف ما رخنه ایجاد کند.

مولوی فاروقی، اخلاق پیامبر را همان قرآن دانست و ادامه داد: پیامبر قرآن ناطق بودند که از رفتار و اخلاقشان می‌توانیم به فرامین الهی پی ببریم.

امام جمعه اهل سنت بیرجند اضافه کرد: پیامبر آمد تا هدف خلقت انسان را به او متذکر شود و بگوید که او برای عبادت آفریده شده است و اخلاق انسانی را در او ترویج دهد.

فاروقی ابراز داشت: در جامعه‌ای که صفات رذیله وجود داشته باشد، رحمت وجود نخواهد داشت.

*هدف از عبادت، تزکیه نفس است

وی، هدف از همه عبادات را تقویت اخلاقیات و تزکیه نفس دانست و افزود: تا زمانی که این دو هدف محقق نشود، عبادات مثمر ثمر نخواهند بود.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به توجه بسیار زیاد اسلام به اخلاقیات، تصریح کرد: در اسلام حتی لبخند زدن هم صدقه محسوب می‌شود، این نشان می‌دهد که اسلام آمد تا اخلاقیات را به ما بیاموزد.

فاروقی با اشاره به اهمیت بالای اخلاقیات در نزد پیامبر گفت: نزدیکان ایشان و محبوب‌ترین افراد در نزدشان افرادی بودند که اخلاقشان از همه بهتر بود.

لازم به ذکر است که گردهمایی وحدت‌بخش علمای شیعه و سنی در شب ولادت پیامبر بزرگوار اسلام در مسجد امام حسین(ع) شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول