اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

خط لوله انتقال گاز مصر به رژیم صهیونیستی برای دوازدهمین بار منفجر شد

خبرگزاری فارس: شاهدان عینی از وقوع انفجار در خطوط لوله انتقال گاز مصر به رژیم صهیونیستی در اولین ساعات بامداد امروز خبر دادند.

خط لوله انتقال گاز مصر به رژیم صهیونیستی برای دوازدهمین بار منفجر شد

به گزارش فارس به نقل از پاگاه خبری الفجر، برای چندمین بار متوالی طی بیش از یک‌سال گذشته اولین ساعات بامداد امروز شاهد انفجار خطوط لوله انتقال گاز مصر به رژیم صهیونیستی بود.

این دوازدهمین بار است که از زمان سرنگونی رژیم حسنی مبارک در 25 ژانویه 2011 تاکنون خطوط لوله انتقال گاز مصر به رژیم صهیونیستی در منطقه سینا و مشخصا العریش به دست افراد ناشناس منفجر می‌شود.

انفجار بامداد امروز در منطقه "المساعید"، در غرب شهر "العریش" رخ داد که موجب قطع انتقال گاز به رژیم صهیونیستی و اردن شد.

شدت انفجار به حدی بود که ساکنان منطقه تاکید می‌کنند، از مسافت‌های دور نیز می‌توان زبانه‌های آتش را که به هوا برمی‌خیزد، مشاهده کرد.

توافقنامه فروش گاز مصر به رژیم صهیونیستی که 20 سال پیش در دوران زمامداری حسنی مبارک میان مصر و رژیم صهیونیستی منعقد شد، از جمله مواردی است که مردم مصر به آن اعتراض دارند و خواهان لغو آن هستند.

بر اساس قرارداد منعقده میان رژیم مبارک با رژیم صهیونیستی، مصر گاز صادراتی خود به تل‌آویو را با قیمتی پایین‌تر از قیمت جهانی به این رژیم صادر می‌کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول