اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت-فاطمه سادات ثابت

شلمچه تندیس زیبای عشق و مقاومت

خبرگزاری فارس: شلمچه تندیس زیبای عشق، مقاومت، ایستادگی و اما بدون شرح است.

شلمچه تندیس زیبای عشق و مقاومت

 

 

در سفر به آبادان مقاوم و نماد ایستادگی و شهری که زیر باران توپخانه مستقیم دشمن بود و در دوران دفاع مقدس جانانه ایستاد ولی نشکست، به همراه گروه برای نخستین بار وارد شلمچه شدم که آن را نمی‌شناختم و تنها وصفش را از زبان کسانی که در قالب کاروان راهیان نور به شلمچه آمده بودند می‌شنیدم.

شلمچه از آنچه که در وصفش می‌گفتند، بزرگ‌تر بود و در واقع شلمچه دنیایی از حرف و مقاومت انسان‌هایی بود که از جنس ما نبودند و خاص بودند.

شلمچه در تصورم تندیسی زیبا از عشق، مقاومت، ایستادگی، رشادت و دلیری فرزندان این مرز و بوم آمد، آنهایی که در خاک گهربار شلمچه سجده خون به جای آوردند و به افلاک پیوستند.

خاک‌های سرخ شلمچه سرخی عجیبی داشت و از بوی آن عطر دل‌نواز شهادت جوانان دلیر سرزمین ایران به مشام می‌رسید.

ردپای نبرد سنگین شهیدان شلمچه با مزدوران بعثی هنوز بر خاک‌های سرخ شلمچه نمایان بود، مردانی که دلاوری‌ها و وفاداری‌های آنها انسان را به یاد صحنه کربلا و یاران باوفای امام حسین (ع) می‌انداخت.

شلمچه قابل توصیف نیست و زبان از گفتن رشادت‌ها، مقاومت‌ها، ایستادگی‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان آن قاصر است.

راوی این سفر معنوی می‌گفت که از قدیم روایت می‌کردند امام رضا (ع) در شلمچه توقفی داشتند و گریستند و وقتی از ایشان دلیل گریه‌اش را پرسیدند گفت که روزی در این منطقه شیعیان ما را به شهادت می‌رسانند.

نمادی به صورت مسجد در محل توقفگاه امام رضا (ع) در شلمچه ساختند که داخل آن قبر هشت شهید گمنام با 46 شهید بود.

اینجا مکان دیگری بود، فضایی عارفانه و عاشقانه شهیدان و شب زنده‌دارانی که با ترنم زیبا و ملکوتی، الهی العفو می‌گفتند، گویا هنوز صدای آنها با نوای زیارت عاشورا که قرائت می‌شد به گوش می‌رسید.

آن روز که به شلمچه رفتیم باد بسیار سردی می‌وزید و در جان و بدن انسان رخنه می‌کرد اما نوحه‌خوانی یکی از همراهان شور و حال خاصی به دیگران بخشید و چفیه‌ها را بر سر کشیدند و در چشمان همه اشک جاری بود و دل‌ها به یاد رزمندگان شجاع به تپش درآمد و لحظه‌ای همه خود را در فضای جبهه و جنگ بردند و یاد شهیدان عزیز را گرامی نگه داشتند.

سلام بر شهیدانی که در این خاک سرخ نماز شب‌های خود را در سنگرهای آسمانی اقامه کردند، جنگیدند و ستاره‌های همیشه درخشان شلمچه شدند.

راوی این سفر معنوی می‌گفت بسیاری از افراد برای گرفتن حاجت به شلمچه می‌آیند و تاکنون خیلی‌ها توسط شفاعت شهیدان این منطقه در نزد خداوند به مراد دل خود رسیدند و بیماران زیادی نیز شفا یافتند.

و ما نیز دعا می‌کنیم به حرمت خون تمام شهیدان و شهدای شلمچه، حضرت مهدی موعود (عج) ظهور کند و قدم بر دیدگان ما بگذارد و افتخار سربازی در رکاب آقا نصیب عاشقان شود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول