اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

33 سال سرافرازی - 28

ایستگاه‌های برق در مازندران و گلستان 10 برابر شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های برق در مازندران و گلستان در 33 سال اخیر 10 برابر شده است، گفت: این میزان هم‌اکنون به 128 ایستگاه رسیده است.

ایستگاه‌های برق در مازندران و گلستان 10 برابر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حسین افضلی عصر امروز در آیین بهره‌برداری از خط 63 کیلوولت چهل شهید آمل با اشاره به وضعیت صنعت برق مازندران و گلستان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سال 57 این استان‌ها در مجموع  13 ایستگاه برق داشت.

افضلی با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های برق در مازندران و گلستان در  33 سال اخیر 10 برابر شده است، افزود: این میزان هم اکنون به 128 ایستگاه رسیده است.

وی با اعلام اینکه ظرفیت شبکه‌های برق در مازندران و گلستان پیش از انقلاب 220مگاوات آمپر بود، گفت: ظرفیت شبکه‌های برق در این مدت 54 برابر شده و به 11هزار و 835 مگاوات آمپر رسیده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان از افزایش 9.5 برابری طول خطوط برق‌رسانی در این دو استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و تصریح کرد: طول این خطوط از 604 کیلومتر به 5 هزار و 854 کیلومتر افزایش یافته است.

به گفته وی، در بخش توزیع برق نیز این میزان به حداقل 10برابر افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه در این مدت جمعیت مازندران و گلستان دو برابر شده است، گفت: توسعه ظرفیت‌ها و شبکه‌های برق‌رسانی در مازندران بیش از افزایش جمعیتی آن بوده است.

افضلی با بیان اینکه در سال‌های اخیر رشد مصرف برق در مازندران بیش از میانگین کشوری بوده است، اظهار داشت: رشد مصرف برق در مازندران 2.5 برابر میزان کشوری است.

وی تصریح کرد: این افزایش مصرف به این دلیل صورت می‌گیرد که مازندران استانی شرجی و با رطوبت بالا است و امکان استفاده از کولرهای آب برای فصول گرم در آن میسر نیست به همین دلیل استفاده از کولرهای گازی مصرف برق در این استان را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال 88 میانگین مصرف برق 2 هزار و 321 مگاوات در زمان پیک مصرف بوده است، گفت: در سال 89 این میزان به 2 هزار و 538 مگاوات و در سال 90 به 2 هزار و 723 مگاوات رسیده است.

افضلی خاطرنشان کرد: این افزایش مصرف نشان می‌دهد که باید شبکه‌های برق توسعه یابد تا پاسخگوی میزان این مصرف باشیم.

انتهای‌ پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول