اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

انجام 6 کاوش باستانی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه در سال‌ جاری تمرکز و جدیت بیشتری بر روی مطالعات بوده است، گفت: در سال 90 شش مورد کاوش‌های باستانی در سطح استان انجام گرفته که تمام مراحل علمی مرمت بر روی آنها آغاز شده است.

انجام 6 کاوش باستانی در آذربایجان‌شرقی

تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، توجه به حفظ آثار تاریخی را اولویت مهم این اداره کل دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری بیان کرد: چهار آژانس مسافرتی در استان با توجه به تخلفات صورت گرفته تعطیل شده‌اند.

وی اضافه کرد: 524 مورد بازرسی از هتل‌ها و مهمانپذیرهای استان صورت گرفته که در این راستا تاثیرات مطلوبی را در راستای گردشگری شاهد هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در حال حاضر توجه به مجتمع‌های بین راهی، محل‌های پذیرای گردشگر و اقدامات مقدماتی برای حضور گردشگران صورت گرفته است.

محمدی، از صدور پروانه مجوز برای 76 محل اقامتی و پذیرایی در استان در سال‌ جاری خبر داد و گفت: برای 86 محل پذیرایی و خدماتی اخطار صادر شده و تعدادی از این اماکن نیز پلمب شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه یگان حفاظت اظهار داشت: این یگان به صورت مسلح و نیمه نظامی فعالیت می‌کند و حراست از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی استان را بر عهده دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امسال بیش از 14 هزار مورد بازرسی صورت گرفته، اظهار کرد: با وجود بازرسی‌های صورت گرفته، برخی تخلفات و حفاری‌های غیرمجاز ادامه دارد ولی در مجموع 50 درصد کاهش تخلفات را شاهد هستیم.

محمدی، از کشف آثار تاریخی به تعداد بیش از 500 مورد خبر داد و گفت: این آثار امسال کشف شده و به انبار امن موزه‌های استان منتقل شده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه جذب سرمایه‌گذاری بیان کرد: در مدت چند سال اخیر جذب سرمایه‌گذاری به صورت علمی و منطقی صورت گرفته و نسبت به احداث 16 کمپ گردشگری و 25 سرویس بهداشتی در 9 ماهه سال‌جاری اقدام شده است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول