اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ناظر اتحادیه عرب: به گزارش سوریه بی‌اعتنایی شد/برخی اعراب کارشکنی می‌کنند

خبرگزاری فارس: یک ناظر تونسی که به سوریه اعزام شده بود، فاش کرد که برخی اعراب در اتحادیه عرب خواستار حل موضوع سوریه نیستند و گزارش نهایی ناظران نیز مورد توجه قرار نگرفت.

ناظر اتحادیه عرب: به گزارش سوریه بی‌اعتنایی شد/برخی اعراب کارشکنی می‌کنند
به گزارش فارس، فتحی بالحاج عضو تونسی هیئت ناظران اتحادیه عرب که ماه گذشته میلادی به سوریه اعزام شد اعلام کرد که برخی اعراب در اتحادیه عرب خواستار حل موضوع سوریه نیستند.

به گزارش الصباح، فتحی بالحاج افزود: کمیته وزارتی عربی ویژه بحران سوریه به گزارش یک ماهه ناظران سوریه اصلا توجهی نکرد. در حالی که انتظار می‌رفت محور نشست‌ها و گفت‌وگوها باشد.

وی که در کنفرانسی خبری صحبت می‌کرد، این اقدام اتحادیه عرب را تلخ توصیف و تاکید کرد که انتظار می‌رفت گزارش ناظران مبنای تصمیم‌گیری آینده باشد.

این در حالی است که در گزارش ناظران به فعالیت گروهک‌های مسلح در سوریه و همکاری دولت سوریه با ناظران عرب اشاره و تصریح شده بود اما اتحادیه عرب با رو کردن طرحی، از بشار اسد خواست اختیارات خود را به معاون اول خود بدهد تا راه برای تشکیل دولت وحدت ملی تشکیل شود؛ طرحی که با بی‌توجهی به گزارش ناظران عرب، با محکومیت شدید دمشق روبه رو شد.

این ناظر تونسی تصریح کرد: برخی طرف‌ها در اتحادیه عرب هستند که تلاش می‌کنند طرح‌های عربی و گزارش ناظران را نابود کنند و در مقابل موضوع سوریه را بین‌المللی کنند تا موجبات دخالت نظامی خارجی در این کشور فراهم شود.

وی تاکید کرد که برای ارزیابی وضعیت سوریه، بهتر است که ماموریت ناظران عرب ادامه یابد.

در پی مراجعه نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب و حمد بن جاسم رئیس کمیته عربی ویژه بحران سوریه، به شورای امنیت، ماموریت ناظران عرب در سوریه متوقف شد.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول