اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه شبستر:

1100 مجوز مشاغل خانگی در شبستر صادر شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شبستر گفت: تاکنون توسط ارگان‌ها و ادارات ذی‌ربط مجوز یک‌هزار و 100 مشاغل خانگی صادر شده است.

1100 مجوز مشاغل خانگی در شبستر صادر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، مهدی نادری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تدوین منشور کاری وزارت تازه تاسیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه نرم‌افزاری تدوین و ابلاغ شده است که قوانین بالادستی، چشم‌انداز، رویکرد و ماموریت‌های اصلی، اهداف کلان بر اساس برنامه پنجم توسعه، قابلیت‌ها و فرصت‌ها، برنامه‌های عملیاتی و طرح‌های حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ابلاغ  شده و هم اکنون شاهد اجرای آنها هستیم.

وی اظهار کرد: تدوین سند اشتغال و برنامه پنجم توسعه در بخش تعاون، پیگیری مشاغل خانگی به صورت مستقل و پشتیبانی، پیگیری ثبت اشتغال در سامانه رصد، پیگیری مدیریت منابع بانک‌ها و کارگاه‌ها زودبازده و رفع موانع واحدهای تولیدی و صنعتی از اصلی‌ترین ماموریت‌های اداره کل متبوع است که در سطح شهرستان شبستر نیز پیگیری این امور ذی‌ربط هستیم.

نادری با اشاره به اینکه تاکنون توسط ارگان‌ها و ادارات ذی‌ربط مجوز یک‌هزار و 102 مشاغل خانگی صادر شده است، افزود: با توجه به طرح‌های مصوب مشاغل خانگی در رشته‌های مختلف و معرفی آنها از طریق دستگاه‌های اصلی و حمایتی به بانک‌ها، امید است با همکاری بانک‌های مربوطه تا پایان بهمن‌ماه سال‌ جاری پرداخت‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به تحقق 94.3 درصدی میزان اشتغال در شبستر خاطرنشان کرد: از 4 هزار و 490 نفر تعهد اشتغال این شهرستان تاکنون 4 هزار و 235 نفر در سامانه رصد ثبت شده به طوری‌که ادارات جهادکشاورزی، کمیته امداد، صندوق مهر امام رضا(ع)، بنیاد مسکن و منابع طبیعی بیشترین ثبت را در سامانه رصد داشته‌اند.

سرپرست اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شبستر، صدور 85 هزار و 156 برگ سهام عدالت، نظارت بر 214 واحد تعاونی به ویژه تعاونی‌های مسکن مهر و معرفی سه واحد تعاونی برتر از این شهرستان را از جمله مهم‌ترین عملکرد این اداره در حوزه تعاون عنوان و تصریح کرد: امید است بتوانیم با عنایت و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش سهم بخش تعاون به 25 درصد در اقتصاد ملی با توجه به ظرفیت‌های نهفته در حوزه تعاون در این شهرستان نقش واقعی خویش را ایفا کنیم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول