اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از تلاش 20 ساعته امدادگران

زن باردار از کولاک نجات یافت

خبرگزاری فارس: یک مادر باردار روستایی پس از تلاش 20 ساعته اکیپ‌های امداد زمینی و هوایی، از کولاک شدید نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد.

زن باردار از کولاک نجات یافت

فرماندار دیواندره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: روز پنجشنبه سیزدهم بهمن‌ماه اطلاع یافتیم مادری باردار در روستای تازه‌آباد قاضی علی، از توابع بخش سارال از نظر جسمانی در وضعیتی نامناسب قرار دارد و به علت کولاک شدید مسیر روستا مسدود شده و قادر به انتقال به بیمارستان نیست، لذا اکیپ‌های امدادی رأس ساعت 13 همان روز عازم روستا شدند.

سعدی نقشبندی با اشاره به شرایط نامناسب جوی و جغرافیایی روستا، گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و وضعیت نابسامان هوایی مقرر شد عملیات امداد و نجات از دو طریق زمینی و هوایی پیگیری شود، لذا پس از بررسی عدم امکان دسترسی به روستا از مسیر بخش سارال، قرار بر این شد اکیپ زمینی از طریق روستای سراب قامیش از توابع سنندج عازم روستای تازه‌آباد شود.

به گفته وی به همین منظور اکیپ زمینی متشکل از دو نفر پزشک، یک نفر ماما، یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه پیکاب و یک دستگاه لودر عازم روستا شدند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دیواندره، افزود: برای اجرای عملیات نجات از طریق هوا، با جمعیت هلال‌احمر کردستان و ستاد مدیریت بحران استان، مکاتبه لازم انجام گرفت که با همکاری رئیس جمعیت هلال‌احمر استان یک دستگاه بالگرد عازم محل روستا شد، اما متأسفانه به علت شرایط نامناسب جوی پس از دو بار مراجعه بالگرد به محل روستا، امکان انتقال مادر باردار میسر نشد.

وی ادامه داد: با توجه به عدم توفیق عملیات امداد و نجات از طریق هوا در روز پنجشنبه، اکیپ زمینی دیواندره پس از 20 ساعت تلاش توانست در ساعت 8 بامداد روز جمعه در محل روستا حضور یافته و پزشکان و مامای اکیپ، نسبت به معاینات پزشکی و اقدامات اولیه مبادرت کردند.

با توجه به مناسب‌تر شدن شرایط جوی، در ساعت 9 صبح همین روز بالگرد اکیپ امداد هوایی نیز دوباره به محل روستا مراجعت کرد و با توجه به عدم امکان فرود بالگرد و وضعیت نامناسب جسمانی مادر باردار با تلاش امدادگران زمینی و هوایی عملیات انتقال این مادر به بالگرد با مشقت فراوان انجام شد و به بیمارستان بعثت سنندج انتقال یافت.

مادر و نوزاد دخترش پس از جراحی انجام شده در بیمارستان بعثت، اکنون در سلامت کامل به سر می‌برند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول