اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

فولاد مبارکه 2.5 برابر ظرفیتش فعالیت زیست محیطی داشته است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: التزام 25 درصدی برای وجود فضای سبز در محیط کارخانجات صنعتی وجود دارد اما فولاد مبارکه 2.5 برابر از این ظرفیت به فعالیت‌های زیست محیطی پرداخته است.

فولاد مبارکه 2.5 برابر ظرفیتش فعالیت زیست محیطی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدجواد محمدی‌زاده پس از افتتاح پروژه‌های زیست محیطی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در جمع خبرنگاران و مسئولان فولاد مبارکه با اشاره به اینکه صنعت فولاد جزو صنایع استراتژیک محسوب می‌شود، اظهار داشت: کشور‌هایی که صاحب این دانش باشند از توانایی علمی بسیاری برخوردار هستند و اجرای پروژه‌های این‌چنینی در این استان نشان‌ دهنده برتری آنها است.

وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه یک شناسنامه و ثبت ارزشی برای کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: به لحاظ حجم و سطح تولید، توانایی تولید و استاندارد‌های تولید باید قدر‌دان تلاش این مجتمع فولادی بود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: مجتمع فولاد مبارکه اصفهان آثار و برکات بسیاری برای داخل و خارج کشور دربر دارد که این موضوع برای اصفهان و کشور بسیار ارزشمند است، چیزی که دارای اهمیت بوده توجه به تولید و توسعه در راستای مسائل زیست محیطی بوده است و این تعادل در صنعت اهمیت بسیاری دارد.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه در حوزه فولاد مبارکه عدم تعادل در تولید و آلایندگی کم‌تر دیده شده است، تأکید کرد: در این مجتمع فولادی تا‌کنون یک‌ هزار و 600 هکتار فضای سبز ایجاد شده و این موضوع در حالی است که در این زمینه التزام 25 درصدی وجود دارد اما فولاد مبارکه 2.5 برابر از این ظرفیت به فعالیت‌های زیست محیطی پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه جنس و ذات فعالیت‌های صنعتی همراه با آلایندگی است، افزود: توجه به محیط زیست و مباحث زیست محیطی اهمیت بسیاری دارد که در این زمینه ایجاد پساب‌های مجتمع فولاد مبارکه اقدام مناسبی بوده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه امروز شاهد چهار واحد دیگر در زمینه کاهش آلایندگی بوده‌ایم، بیان داشت: افتتاح این پروژه‌ها سبب ارزش اقتصادی برای فولاد مبارکه است زیرا موادی که به هدر می‌رفته است در حال حاضر با استفاده از پروژه‌های زیست محیطی دوباره از آنها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به R&D، تحقیق و توسعه و توجه به مسائل دانش‌بنیان بسیار مورد توجه است، گفت: توجه به مسائل تحقیقاتی و ایده‌های دانشمندان و پژوهشگران در این مجتمع فولادی بسیار مورد اهمیت است.

محمدی‌زاده پیشرفت پروژه‌ها را در این شرکت متناسب دانست و اظهار داشت: پایش آن‌لاین و لحظه‌ای در مورد فعالیت‌های فولاد مبارکه انجام شود و در اختیار مسئولان و مردم قرار داده شود سبب ایجاد اطمینان برای مردم از فعالیت این کارخانه و کیفیت برتر برای این کارخانه می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول