اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر صورت گرفت

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای بانوان قیروکارزین

خبرگزاری فارس: به مناسبت دهه فجر نمایشگاهی از صنایع دستی و دستاوردهای بانوان قیروکارزین در سالن اداره بهزیستی این شهرستان با حضور مسئولان محلی افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای بانوان قیروکارزین
به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، عبدالحسن صمدنژاد فرماندار قیروکارزین صبح امروز در مراسم افتتاح این نمایشگاه که توسط اداره میراث فرهنگی قیروکارزین با همکاری اداره بهزیستی و امور بانوان این شهرستان برپا شده است اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد حضور و رشد بانوان در تمام عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی و شکوفایی استعدادها و حضورشان در صحنه‌های مختلف بوده‌ایم.

صمدنژاد افزود: ایران اسلامی به همت مردان و زنان باایمان و تلاش‌گر خود با وجود تمام توطئه‌های دشمنان روز به روز به قله‌های پیشرفت نزدیک‌تر می‌شود..

فرماندار قیروکارزین ضمن بازدید از آثار هنری و صنایع دستی این نمایشگاه اضافه کرد: قیروکارزین از بانوان هنرمندی در بخش‌های مختلف برخوردار است که باید زمینه‌های حضورشان در صحنه و بروز استعدادها و حمایت از آنان را فراهم آورد..

به گزارش فارس، در این نمایشگاه انواع گلیم‌بافی شامل رندبافی، جاجیم،  شیشه درنه‌ای و دوره چین که از بافت‌های کهن است و با تلاش هنرمندان میراث فرهنگی احیا شده در این نمایشگاه عرضه شد.

در بخش دیگری از این نمایشگاه هنرهای روبان‌دوزی، گل‌دوزی، سرمه‌دوزی، قیطان‌دوزی، ترمه‌دوزی، پته‌دوزی، قلاب بافی و زیور‌آلات دستی و عروسک‌هایی با لباس سنتی عشایر و کارگاه بازی و خلاقیت شامل انواع بازی‌های فکری برای تمام رده‌های سنی مشاهده می‌شود.

گیوه‌بافی نیز یکی از هنرهای دستی احیا شده در قیروکارزین است که در کنار هنر معرق‌کاری بر روی چوب، ساخت تابلو از گل‌ها و گیاهان زینتی و تابلو با قطعات مسی و دسته گل‌های تزیینی به نمایش در آمد.

در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه نیز دو بانوی نابینای قیروکارزینی با کار بر روی دو دستگاه بافندگی تولیدات و توانایی خود را در نمایشگاه به نمایش گذاشتند و همچنین غرفه حجاب و عفاف نمایشگاه نیز انواع محصولات و پوشش‌ها را برای حجاب بانوان عرضه کرد.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول