اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:

بازگشت به اسلام مهمترین پیام انقلاب است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: بازگشت به ندای اسلام مهمترین پیام انقلاب اسلامی است.

بازگشت به اسلام مهمترین پیام انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از استانداری آذربایجان غربی، ابراهیم فتح الهی اظهار داشت: سال 56 و 57 اوج مبارزات مسلمانان با هدایت و رهبری امام خمینی (ره) یادآور بزرگ‌ترین حرکت جهانی قرن اخیر است که رهبر این حرکت افق‌های روشنی را برای ملت ترسیم کرده بود و پیروزی انقلاب در عرصه‌های بین‌المللی پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی رقم خورد.

وی استراتژی، دوراندیشی و ژرف نگری امام را در صدور انقلاب یاد آور شد و افزود: خیلی‌ها ایام تصور می‌کردند منظور از صدور انقلاب لشکرکشی و کشورگشایی است در حالی که منظور امام فتح دلها و بیداری اسلامی در بین ملت‌های مسلمان بود که در زمان حاضر شاهد آن هستیم.

فتح الهی با اشاره به اینکه امروز پیش‌بینی امام پس از سی و سه سال محقق شده است گفت: افتخار این تحقق وعده امام از آن شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است که مقاومت کردند تا انقلاب اسلامی استقرار یابد و مهمتر از آن، امروز پیام انقلاب به وضوح و روشنی در بیداری اسلامی نمایان شده است.

وی بیداری اسلامی را متاثر از انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: هر چند که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند ما به دنبال پیاده کردن الگوی واحد برای نظام سیاسی کشورهای اسلامی نیستیم و هر کشور می‌تواند متناسب با شرایط خاص خود سیستم سیاسی دلخواه خود را مبتنی بر تفکر اسلامی طراحی کند اما مهم این است که خمیر مایه حرکت‌های اخیر، برگرفته از تفکر دینی و الهام گرفته از انقلاب اسلامی امام خمینی است و بدنبال حاکمیت ارزش‌های الهی وتاسیس حکومت‌های اسلامی هستند.

این مسئول بازگشت به ندای اسلام را مهمترین پیام انقلاب ارزیابی کرد و ادامه داد: دشمنان جنگ هشت ساله را به ملت ایران تحمیل کردند تا ایران نتواند پیام انقلاب خود را به آن سوی مرزها انتشار دهند ولی به لطف خدا دل‌های مسلمانان کشورهای اسلامی خیلی سریع پیام انقلاب ایران ما را دریافت کردند.

وی به پیام تاریخی حضرت امام پس از حمله اسرائیل به لبنان در حین جنگ ایران و عراق اشاره کرد و گفت: عده‌ای از رزمندگان سپاه اسلام در آن مقطع تصمیم گرفتند تا برای دفاع از لبنان در آن عملیات به آن کشور بروند ولی امام امت با هوشمندی وصف‌ناپذیر پیام دادند که راه قدس از کربلا می‌گذرد، در حقیقت دشمن می‌خواست از انرژی و نیروی رزمندگان ما در جنگ بکاهد که در این مورد هم ناموفق شد.

وی در ادامه بیان کرد: این پیش‌بینی تاریخی امام که فرمودند همه دیکتاتورهای منطقه سقوط خواهند کرد نیز امروز محقق شده و 22 بهمن امسال علاوه بر اینکه آغاز سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم، اولین سالگرد آزادی مصر و سقوط حسنی مبارک نیز است.

فتح‌الهی در ادامه در زمینه ویژگی‌های انقلاب اسلامی گفت: اعتماد و توکل شدید امام به خداوند متعال و باور قلبی ایشان باعث شده بود تا حرکت انقلاب هدایت الهی پیدا کند، به تعبیری دست الهی پشت سر آن حرکت باشد از این رو امام در راهی که انتخاب کرده بود ذره‌ای تردید نداشت و آرامش و سکینه قلبی در چهره امام همواره مشهود بود.

وی با بیان اینکه جوانان، زنان و مردان این کشور در شخصیت معنوی امام محو شده بودند، اظهار داشت: این عامل اصلی موفقیت است چرا که در جریان مشروطیت و نهضت ملی شدن صنعت نفت مردم دیده بودند که به خاطر جدایی از روحانیت مسیر نهضت‌ها منحرف شده بود.

وی با اشاره به رخداهای قیام‌های قرن بیستم میلادی گفت: در ادبیات سیاسی اواخر قرن بیستم حرکت اجتماعی ‌علیه یک قدرت بدون تکیه کردن به قدرت دیگر امکان‌ناپذیر بود و برای بلوک غرب و شرق و ‌های آن روز پیروزی حرکت مردمی در ایران باور نکردنی بود ولی امام به دنیا ثابت کرد که اگر مردمی مومن با اعتقاد راسخ به راهی که با نیت الهی است حرکت کنند قطعا پیروز هستند.

فتح‌الهی در ادامه به مدل حکومت‌داری و اداره زندگی بشر مبتنی بر ارزش‌های الهی توسط انقلاب اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: اجرای این مدل حکومت تنها از عهده انقلاب اسلامی برمی‌آید البته به اعتقاد ما انقلاب اسلامی مقدمه حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قاطعیت رهبری و تکیه به مردم عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: امام خمینی (ره) ضمن اینکه به ادبیات کامل سیاسی روز احاطه داشتند ولی با زبان قابل فهم برای افراد با مردم سخن می‌گفتند، به طوری که همه مردم سخن او را متوجه می‌شدند.

معاون استاندار آذربایجان غربی به هدایت‌های عالمانه مقام معظم رهبری طی 22 سال گذشته اشاره کرد و افزود: در ادامه راه امام خمینی (ره) صلابت و اقتدار نظام در این سال‌ها مدیون رهبری فرزانه انقلاب است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول