اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

تولید تخم‌مرغ در خراسان شمالی نیازمند حمایت است

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تولید تخم‌مرغ در این استان نیازمند حمایت و سرمایه‌گذاری است.

تولید تخم‌مرغ در خراسان شمالی نیازمند حمایت است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، علیرضا توسلی‌نیا اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید تخم‌مرغ به عنوان یک مواد پروتئینی پرمصرف به لحاظ کاربرد متنوع در انواع مواد غذایی در سبد غذایی خانوار از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: میزان تولید تخم‌مرغ از واحدهای صنعتی در استان خراسان شمالی حدود 400 تن در سال است.
توسلی‌نیا کمبود سرمایه‌گذاری در بخش مرغ تخم‌گذار و تولید تخم‌مرغ را از مهم‌ترین دلایل پایین بودن میزان تولید تخم‌مرغ در استان دانست و گفت: این سازمان محدودیتی برای صدور مجوز مرغداری تخم‌گذار نداشته و از سرمایه‌گذاران در این بخش استقبال می‌کند.
این مسئول تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از یک‌هزار و 300 تن تخم‌مرغ در استان تولید شود و در پایان برنامه پنجم توسعه این میزان تولید به حدود یک‌هزار و 800 تن خواهد رسید.  
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی میزان سرانه مصرف تخم‌مرغ در استان را 9 کیلوگرم  اعلام کرد.
وی در ادامه ابراز داشت: در حال حاضر استان خراسان شمالی دارای سه واحد مرغداری تخم‌گذار با ظرفیت 40 هزار قطعه است.
توسلی‌نیا در بخش دیگری از تولید 5 هزار و 573 تن گوشت مرغ در استان طی امسال خبر داد.
این مسئول با اشاره به انجام 3 میلیون و 766 هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغداری استان طی امسال، میزان گوشت مرغ تولیدی را ۵ هزار و 573 تن عنوان کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گوشت مرغ تا پایان سال جاری به ۸ هزار تن برسد، گفت: میزان جوجه‌ریزی انجام شده از اول سال تاکنون مناسب بوده و امید‌ می‌رود در ماه‌های آتی نیز جوجه‌ریزی از وضعیت مناسبی برخوردار باشد.
توسلی‌نیا در پایان اذعان داشت: استان خراسان شمالی دارای 70 واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت یک ‌میلیون و 300 هزار قطعه در دوره است.
انتهای پیام/ن30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول