اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

حذف کنکور در سال 93

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس کارگروه ماده چهار مقرر شد کنکور در سال 93 حذف شود.

حذف کنکور در سال 93
به گزارش خبرگزاری  فارس از ساری، ابراهیم سحرخیز ظهر امروز در حاشیه مراسم زنگ انقلاب که در مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی مرکز مازندران برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی بحث حذف کنکور در کشور نیست، اظهار داشت: براساس قانون متولی بحث حذف کنکور کارگروه ماده چهار که متشکل از وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و درمان دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند می‌تواند در این باره تصمیم‌سازی کنند.

وی یادآور شد: براساس کارگروه ماده چهار مقرر شد کنکور در سال 93 حذف شود آموزش و پرورش در این راستا موظف است با برگزاری امتحانات نهایی و ارائه سوابق تحصیلی دانش‌آموزان از امتحانات کتبی به سازمان سنجش سوابق گزینش دانش آموزان برای ورود به دانشگاه انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مشکلی در راستای حذف کنکور ندارد، یادآور شد: اگر حذف کنکور به تعویق افتاد سهم آموزش و پرورش به خوبی ایفا شد و نقصی در کار نداریم.

سحرخیز با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش در طرح تحول بنیادین به دنبال توسعه متوازن در آموزش و پرورش است، ابراز داشت: نگاه ما به آینده پیشرفت با حرکتی متعادل است  و بی‌رویه برخی از رشته‌های تحصیلی را افزایش نمی‌دهیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کشور ما به شایستگی‌های پایه رسیده است، ادامه داد: کشور در عرصه سازندگی نیازمند کارگر ماهر، مهندس،  پزشک و متخصص علوم انسانی است باید با توجه به سند آمایش سرزمین در هر استانی نیاز و جهت‌گیری‌های توسعه‌ای کشور به آموزش و پرورش برای 50 سال آینده اعلام شود.

سحرخیز ابراز داشت: سال گذشته و امسال اولویت ما پاسخگویی به نیازهای مراکز آموزشی استعدادهای درخشان و نمونه دولتی است تا در همه استان‌ها به تقاضاهای عمومی پاسخ داده شود.

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر بحث تفکیک جنسیتی در آموزش و پرورش بیان داشت: به بلوغی رسیدیم که بانوان معلم توانمندی‌های لازم را برای تدریس دروس تخصصی در مدارس دخترانه را دارند.

وی اضافه کرد: زمانی که فارغ‌التحصیل مازاد است و بانوان با توانمندی از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند  وجود معلم مرد در مدارس دخترانه ضرورت ندارد.

سحرخیز با تاکید براینکه اگر در برخی  از دروس با کمبود معلم زن مواجه باشیم قادر به استفاده از معلم مرد در مدارس دخترانه هستیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسان اذعان داشت: ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و باید حدود مسائل شرعی رعایت شود و در این راستا باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول