اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌‌احمر آذربایجان غربی خبر داد

افزایش درمانگاه‌های تخصصی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌‌احمر آذربایجان غربی از افزایش درمانگاه‌های تخصصی در آذربایجان غربی خبر داد.

افزایش درمانگاه‌های تخصصی در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس، یحیی زینالپور شامگاه سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات این شهرستان اظهار داشت: ارائه خدمات پزشکی و درمانی مطابق با استانداردهای روز دنیا از اهداف جمعیت هلال‌احمر استان است.

وی افزود: در این راستا ایجاد شش درمانگاه تخصصی شبانه‌روزی پیشرفته در استان برنامه‌ریزی شده است.

به گفته این مسئول نخستین درمانگاه شبانه‌روزی این مجموعه تا پایان امسال در شهرستان سلماس افتتاح می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: پنج درمانگاه تخصصی نیز سال آینده در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، خوی، میاندوآب و ماکو راه‌اندازی می‌شود که ایجاد این درمانگاه ارتقای شاخص‌های درمانی استان را به دنبال دارند.

زینالپور ادامه داد: تعرفه‌های درمانی این مراکز دولتی خواهد بود.

به گفته این مسئول با رایزنی‌های انجام شده و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان امکان اتصال شبکه دارویی جمعیت هلال‌‌احمر آذربایجان غربی به این درمانگاه‌ها وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی تصریح کرد: ارائه خدمات هیئت پزشکی حج در این درمانگاه‌ها از دیگر برنامه‌های پیش‌ رو است.

وی خاطرنشان کرد: با ورود به این عرصه علاوه بر انجام معاینات پزشکی حجاج کار واکسیناسیون و دیگر خدمات پزشکی حجاج نیز در این درمانگاه‌ها انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر سلماس نیز گفت: دوره تخصصی نجات در آوار امدادگران جمعیت هلال‌احمر شمال استان آذربایجان غربی در سلماس برگزار شده است.

حمید دهقانی افزود: در این دوره تخصصی 32 نفر امدادگر از شمال استان به مدت پنج روز در محل جمعیت هلال‌احمر سلماس با نحوه امدادرسانی در مواقع حوادث غیرمترقبه به صورت تئوری و عملی آشنا شدند.

وی گفت: شرکت‌کنندگان در این دوره با اصول جست‌وجو و نجات در آوار، هوارسانی و زنده‌یابی، طرح عملیات نجات‌آور و تجهیزات نجات از آوار آشنا شدند.

به گفته این مسئول به تمام شرکت‌کنندگان پس از پایان این دوره مدرک تخصصی نجات در آوار از سوی جمعیت هلال‌احمر استان صادر می‌شود.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول