اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اعلام کرد

اداره 82 درصد مدارس هرمزگان به صورت یک نوبته

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در حال حاضر 82 درصد مدارس استان در نوبت صبح اداره می‌شود و 18 درصد به صورت گردشی و یا در نوبت بعد از ظهر اداره می‌شوند.

اداره 82 درصد مدارس هرمزگان به صورت یک نوبته

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، احمد آخوندی عصر امروز در نشست شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه در دو سال اخیر فعالیت‌های قابل توجهی در حوزه آموزش و پرورش استان انجام شده، افزود: این اقدامات در راستای توجه به پرسنل، غنی‌سازی برنامه‌ای برای دانش‌آموزان و محتوای دروس و علمی بوده است.

وی تنظیم سند ملی آموزش و پرورش را مهمترین حرکت در راستای آموزش و پرورش در کشور نام برد و اضافه کرد: تمام حرکات چه از نظر محتوایی و چه از حیث ظاهری باید مبتنی بر این سند باشد.

آخوندی با اشاره به رونمایی این سند توسط رئیس جمهور گفت: این سند حاوی هفت فصل است که در آن اهداف عملیاتی نهفته است.

وی ابراز داشت: وضعیت دانش آموزان، معلمان و فضاهای آموزشی از مهمترین مطالبی است که به ریز در این سند گنجانده شده است.

وی همچنین افزود: آموزش و پرورش نخستین وزارتخانه‌ای است که سند بالا دستی خود را به واسطه شورای انقلاب فرهنگی به دست آورده است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه با اشاره به فصل دوم سند ملی آموزش و پرورش اظهار داشت: براساس این فصل، نظام آموزشی در چهار دوره سه ساله طی می‌شود و بین پایه‌های اول تا سوم و چهارم تا ششم تفکیک عملیاتی صورت می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون فضاهای آموزشی برای تفکیک پایه‌ها به اندازه کافی نیست و این کار سخت و مشکل است اما مجوز آن به ادارات و روسای آن در شهرستان‌ها داده شده تا به شرط وجود فضا به این سمت حرکت کنند.

وی عنوان کرد: برای سال آینده نظام آموزشی به صورت 6-3-3 یعنی از اول تا ششم ابتدایی دایر خواهد شد و اقدامات و جلسات توجیهی و آماده سازی فضای جامعه جهت پذیرش این نظام برای معلمان و خانواده‌ها در حال برگزاری و برنامه‌ریزی است.

آخوندی بیان داشت: رسیدن جامعه به این باور که آموزش و پرورش به رشدی رسیده که می‌تواند سرمایه‌های خود را به سر منزل مقصود برساند، کار این مجموعه را در رسیدن به اهداف سهل و آسان می‌کند.

وی با بیان این که تا شش سال آینده نظام جدید آموزشی باید به ظرفیت کامل برسد از اصلاح ساعت آموزشی و مناسب سازی مدارس خبر داد و افزود: در هنرستان‌ها 40 ساعت کاهش و در مقاطع راهنمایی و متوسطه نیز ساعات درسی به 32 ساعت کاهش می‌یابد و از سال آینده یک روز در هفته نیز مدارس تعطیل می‌شوند.

وی از شهرستان میناب به عنوان شهری با ظرفیت بالای آموزشی نام برد و اظهار داشت: توجه به آموزش و پرورش به ویژه مقطع ابتدایی سبب توسعه پایدار و تربیت نیروی انسانی کارآمد می‌شود.

آخوندی از پیگیری مصوبه دولت برای احداث و راه اندازی مدارس هوشمند در شهرستان‌ها خبر داد و افزود: تخفیف 50 درصدی برق، آب، گاز و نفت سفید برای مدارس و فضاهای آموزشی نیز از مواردی است که توسط مسئولان مربوطه در حال پیگیری است.

آخوندی در ادامه اظهار داشت: 19 درصد رشد در حوزه کنکور مربوط به شهرستان میناب است که میانگین استان در این راستا 14.73 درصد است.

وی همچنین از جذب یک هزار نیرو در سال جاری خبر داد و افزود: بیشتر این تعداد به شرق استان و شهرستان میناب اختصاص یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در این نشست گفت: تمام معلمان از خدمات بیمه طلایی بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول