اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی:

ثبت جهانی منظر فرهنگی بم مایه افتخار کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر ثبت آثار فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ثبت جهانی منظر فرهنگی بم مایه افتخار تمام کشور بوده و توسعه پایدار این شهرستان را به دنبال دارد.

ثبت جهانی منظر فرهنگی بم مایه افتخار کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از بم، آتوسا مؤمنی عصر امروز در جلسه کارگروه منظر فرهنگی بم اظهار داشت: ثبت جهانی منظر فرهنگی بم مایه افتخار تمام کشور بوده و توسعه پایدار این شهرستان را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: بم نخستین تجربه جمهوری اسلامی در زمینه ثبت منظر فرهنگی یک شهر و قابل توجه است.

مؤمنی عنوان کرد: سه ماه قبل کارشناسان سازمان‌های جهانی یونسکو از شهرستان بم دیدن و ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام شده ایرادهایی در زمینه پمپ بنزین قرار گرفته در حریم گسل، آثار تاریخی و همچنین ساخت و سازهای غیر مجاز صورت گرفته در این محوطه را مطرح کردند.

مدیرکل دفتر ثبت آثار فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تخریب پمپ بنزین را از جمله اقدامات مهم انجام شده دانست و بر ضرورت جمع‌آوری کانکس‌ها در این محدوده تأکید کرد.

مؤمنی تصریح کرد: در انتهای بلوار امیرالمومنین (ع) و در محدوده آثار تاریخی حریم درجه یک گسل، ساخت و سازهایی انجام شده که لازم است با تدابیر مردم و مسئولان هرچه سریع‌تر جمع‌آوری شود.

وحید صامت رئیس شورای اسلامی شهر بم نیز با اشاره به همکاری و تعامل بسیار خوب مردم با مسئولان در این زمینه گفت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در زمینه ارتفاع و با توجه به مشکلات مالی شهرداری و عدم صدور ساخت و سازهای بیش از سه طبقه لازم است تا حمایت لازم از شهرداری بم انجام شود.

وی افزود: با توجه به این محدودیت‌ها لازم است تا مردم هر چه سریع‌تر آثار و فواید این ثبت جهانی را مشاهده کنند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول