اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

اعتبارات ملی استان اردبیل 820 میلیارد ریال است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: رقم کل اعتبارات ملی استان اردبیل به میزان 820 میلیارد ریال است.

اعتبارات ملی استان اردبیل 820 میلیارد ریال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی مهدی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کوثر اظهار داشت: توزیع اعتبارات استانی با در نظر گرفتن 16 شاخص انجام شده که در این بین تلاش می‌شود همه مناطق به تناسب این شاخص‌ها از اعتبار ملی استانی استفاده کنند.

وی با برشمردن برخی از این شاخص‌ها نظیر جمعیت، محرومیت، جمعیت بیکار، وضعیت مهاجرت، مناطق کم برخوردار از نعمت آب و راه، تراکم راه‌ها، سواد، جمعیت ایثارگر، امنیت و... ابراز داشت: ما با در نظر گرفتن تمامی این 16 شاخص سعی کردیم مناطق محروم، روستایی و کم برخوردار اعتبار بیشتری را دریافت کرده و در مسیر توسعه واقعی گام بردارند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به سیاست دولت در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم امسال توجه ویژه به این شاخص انجام شده به طوری که یک روند عادلانه را در توزیع اعتبارات در مناطق مختلف استان اردبیل شاهد بودیم.

این مسئول با بر شمردن سهم شهرستان‌ها از اعتبارات استانی خاطرنشان کرد: بالاترین این سهم مربوط به اردبیل با جمعیتی حدود نیم میلیون نفر است و شهرستان سرعین در رده پایین‌تر حدود سه درصد اعتبارات را به خود اختصاص داده و سهم شهرستان کوثر نیز پنج درصد است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در ادامه میزان تخصیص اعتبارات تملک دارایی استان را 83 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: در تمام اعتبارات تخصیصی اعم از حوادث، ملی استانی، تملک دارایی، اعتبارات شاخص‌های فرهنگی، حوزه زیربنایی سعی شده با همکاری دستگاه‌های ذیربط تخصیص به موقع و توزیع شایسته انجام شود.

مهدی‌زاده اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در خصوص تامین اعتبار، استان اردبیل در زمینه پرداخت عیدی و اضافه کار پایان سال هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت.

این مسئول با توجه به اینکه بیش از 80 درصد اعتبارات سالانه در اختیار دستگاه‌ها و مدیران اجرایی کشوری است، افزود: استانی می‌تواند در اجرای طرح‌های عمرانی و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف موفق عمل کند که از این اعتبارات با رایزنی‌ها و برخی فعالیت‌های به موقع بیشترین بهره را برده و در این زمینه تخصیص مورد نظر را دریافت کنند.

وی در ادامه عمده شاخص رعایت شده در توزیع اعتبارات را عدالت توصیف کرد و گفت: انتظار می‌رود مدیران استانی و شهرستان نیز در توزیع حوزه‌های خود این اصل را محور کار خود قرار داده و در پیشبرد امور بهتر عمل کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل همچنین از تخصیص 30درصد اعتبار در نظر گرفته شده استان اردبیل برای ارتقای شاخص های فرهنگی استان خبر داد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول