اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

مبارزه با کرم خراط نیازمند اعتبار ملی است

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه خوبی برای کنترل و جلوگیری از کرم خراط در باغ‌های گردوی جیرفت انجام شده و تداوم این روند نیاز به اعتبار ویژه‌ و ملی دارد.

مبارزه با کرم خراط نیازمند اعتبار ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حسین سالاری عصر امروز در نشست کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی در جیرفت اظهار داشت: در پی بازدید کارشناسان از باغ‌های گردو شهرستان مقرر شد، برای اختصاص اعتبار لازم نشستی با حضور مسئولان استانی در وزارتخانه تشکیل و اعتباری برای مبارزه با کرم خراط اختصاص یابد.

وی بیان داشت: هم‌اکنون در سطح شهرستان 192 درخت گردو آلوده شده که در صورت کنترل نشدن، می‌تواند در مدت زمان کوتاهی سطح زیادی از درختان را آلوده کند.

سالاری با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته برای مقابله با آفت کرم خراط گردو ناچیز است، گفت: این امر نیازمند اختصاص اعتبار ملی است.

ابراهیم غنچه‌پور فرماندار جیرفت نیز با بیان اینکه خسارت ناشی از آفت‌ها و امراض امروز آشکار شده است، افزود: اگر امروز برای مقابله با این آفت‌ها چاره اندیشیده نشود در آینده‌ای نزدیک خسارت جبران‌ناپذیری به بخش کشاورزی وارد می‌شود.

وی به خسارت جاروک لیموترش در جنوب استان کرمان اشاره و بیان کرد: این آفت در مدت دو سه سال چنان خسارتی به لیمو کاران منطقه وارد کرد که در بیشتر نقاط جنوب دیگر اثری از باغ‌های لیموترش مشاهده نمی‌شود.

غنچه پور با بیان اینکه اقتصاد منطقه جنوب کرمان بر پایه کشاورزی استوار است، گفت: تداوم خشکسالی‌ها و شیوع آفت‌ها هم‌اکنون خسارت جبران‌ناپذیری به بخش کشاورزی منطقه وارد کرده است.

فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مبارزه با آفات کشاورزی نیازمند اعتبار است، لذا برای مقابله با معضل باید یک عزم ملی صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود 6 هزار و 500 هکتار باغ گردو در منطقه ساردوئیه جیرفت که به عنوان قطب گردوی جنوب محسوب می‌شود، افزود: در حال حاضر آفت کرم خراط خسارت جیران‌ناپذیری به باغ‌های گردوی شهرستان‌های بافت و رابر که هم‌مرز با جیرفت هستند، وارد کرده و برای جلوگیری از ورود این آفت به ساردوئیه باید جهادی وارد عمل شد.

غنچه پور خاطرنشان کرد: دولت برای مقابله با پدیده خشکسالی که کشاورزان را با مشکل روبه‌رو کرده، کمک‌های خوبی انجام داده و با توجه به شرایط بحرانی منطقه نیاز به توجه بیشتری وجود دارد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول