اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر محقق می‌شود

کلنگ‌زنی 28 واحد مسکونی معلولان در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی نهبندان از افتتاح شش واحد مسکونی محرومان شهری این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: هم‌چنین در این ایام 28 واحد مسکونی معلولان نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

کلنگ‌زنی 28 واحد مسکونی معلولان در نهبندان
هادی اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: برای اجرای این شش واحد مسکونی که برای محرومان شهری نهبندان ساخته شده اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در دهه فجر سال‌جاری مرکز پسران بی‌سرپرست و بدسرپرست افتتاح می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون این مرکز از شش کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست نگه‌داری می‌کند در حالی که ظرفیت این مرکز 20 نفر است.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان ادامه داد: کلنگ آغاز عملیات احداث 28 واحد مسکونی نهضت مسکن معلولان شهرستان در دهه مبارکه فجر به زمین می‌خورد و این تعداد واحد مسکونی در فاز دوم مسکن مهر نهبندان ایجاد می‌شود.

اسکندری با اشاره به اینکه در این ایام، مرکز روا‌ن‌شناسی، تربیتی و تحصیلی (آوا) در شهرستان راه‌اندازی می‌شود، افزود: در دهه فجر مرکز مهرانه توان‌بخشی مراقبت در منزل بیماران ضایعه نخایی نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی از افتتاح یک مهد حاشیه در دهه فجر امسال در شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر نهبندان دارای 18 روستا مهد و پنج مهد شهری است.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان یادآور شد: در مجموع در دهه فجر امسال تعداد هفت طرح این نهاد مورد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی قرار می‌گیرد.

اسکندری هدف از اجرای این پروژه‌ها در شهرستان را بهره‌مندی جامعه هدف اداره بهزیستی از مزایا و امکانات مناسب و ارائه خدمات به قشر معلول جامعه عنوان کرد.

وی در ادامه به اختصاص 420 میلیون تومان اعتبار به مشاغل خانگی این نهاد در سال‌جاری اشاره کرد و اظهار داشت: این اعتبارات به منظور ایجاد شغل‌های خانگی و بهبود وضعیت معیشت و اقتصادی معلولان شهرستان لحاظ شده است.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان تصریح کرد: تاکنون بیش از 80 نفر از مددجویان این اداره به منظور اشتغال خانگی متقاضی و تشکیل پرونده دادند که متقاضیان پس از تکمیل پرونده‌ها به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول