اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل زنان و خانواده:

ترویج لباس ملی مستلزم توجه به ذائقه نسل جدید است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل زنان و خانواده با تاکید بر شناسایی ذائقه‌ها گفت: ترویج لباس ملی مستلزم توجه به ذائقه نسل جدید است.

ترویج لباس ملی مستلزم توجه به ذائقه نسل جدید است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به ‌نقل از دبیرخانه نخستین جشنواره مد و لباس فجر، با کشف ذائقه نسل جدید و هماهنگی آن با فرهنگ و مد اسلامی ایرانی و ترویج این فرهنگ از طریق رسانه‌ها به حفظ ارزش‌ها و انتقال آنها به نسل آینده کمک می‌کنیم.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل زنان و خانواده گفت: موضوع مد و لباس اسلامی‌ ایرانی نیازمند ترسیم برنامه‌ای بلندمدت و جامع است که مسئولیت و توجه بیشتری می‌طلبد.

معصومه حاج حسینی افزود: تفکر سنتی در این زمینه با ذائقه نسل جدید هماهنگ نیست بنابراین دراین بخش نیازمند برنامه‌ای راهبردی هستیم که با بومی‌سازی این هنر مطابق فرهنگ اسلامی ایرانی و کشف نیاز جوانان میسر می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولان در این حوزه باید تغییر را از دانشگاه‌ها آغاز کنند و مطابق با فرهنگ اسلامی ایرانی ذائقه‌سنجی کنند که در صورت تحقق این امر بانوان از لباس ملی استقبال می‌کنند.

کارشناس مسائل زنان و خانواده با اشاره به مسئولیت رسانه‌ها در ترویج فرهنگ استفاده از لباس ملی تصریح کرد: اعتبار بخشیدن به تولیدات داخلی و حمایت از آن، وظیفه‌ای ملی است و همه ایرانیان باید برای حفظ این ارزش‌های اسلامی ایرانی بکوشند.

حاج‌حسینی همچنین با توجه به ابعاد اقتصادی این موضوع خاطرنشان کرد: رعایت تناسب عوامل اقتصادی با در آمد آحاد جامعه از نکات بسیار مهمی است که طراحان باید در نظر بگیرند و سعی کنند با قیمتی مناسب لباس‌ها را در اختیار مردم قرار دهند.

کارشناس مسائل زنان و خانواده در پایان تصریح کرد: اجرای طرح مد و لباس ملی نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است که برگزاری جشنواره مد و لباس فجر و برنامه های آتی در این راستا می‌تواند افق روشنی را برای این موضوع ترسیم کند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول