اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ناصری:

سیره امام خمینی در بین جوانان ترویج شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد خواستار ترویج سیره امام خمینی(ره) در میان نسل جوان جامعه شد.

سیره امام خمینی در بین جوانان ترویج شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد آیت‌الله محمدرضا ناصر پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد دهه فجر استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بر شناساندن شخصیت امام خمینی(ره) و ترویج سیره زندگی ایشان در میان نسل جوان جامعه تأکید کرد.

وی انقلاب اسلامی ایران را دریچه‌ای به انقلاب حضرت مهدی(عج) دانست و افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب اصلاحی، کودتایی، گروهی و حزبی نبود بلکه امام می‌خواست اسلام را به جایگاه اولش برگرداند و آن را احیا کند.

ناصری تصریح کرد: انقلاب اسلامی حرکت بزرگ الهی و قدمی به سوی حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر بود و امام خمینی(ره) همه جامعه را متوجه خدا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، انقلاب اسلامی را تحول بزرگ جهانی خواند که باعث بیداری مسلمانان شده است.

ناصری از مسئولان کمیته‌ها خواست پیام انقلاب اسلامی را با شیوه‌های گوناگون فرهنگی از جمله حضور در صبحگاه مدارس و آموزش به معلمان برای انتقال به نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان برسانند.

وی شناساندن زوایای گوناگون شخصیت و اخلاق و سیره حضرت امام خمینی(ره) و اهداف قیام ایشان را که نشأت گرفته از قیام حضرت سیدالشهدا(ع) بود به نسل جوان و دانشجویان خواستار شد.

امام جمعه یزد تهیه نشریات و بروشورهایی با عناوین جملات امام خمینی(ره) در مورد دهه فجر و انقلاب اسلامی و در طول سال در مناسبت‌های گوناگون را برای در اختیار قرار دادن نسل جوان و ترویج اندیشه‌های حضرت امام تأکید کرد.

وی هم‌چنین بیان خدمات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اداره حکومت را با وجود دشمنی استکبار جهانی خواستار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود مردمی شدن مراسم دهه فجر و حضور خودجوش مردم در برگزاری جشن انقلاب هم‌چون نیمه‌شعبان به ویژه راهپیمایی 22 بهمن را نشانه شکرگزاری نعمت انقلاب اسلامی دانست.

ناصری پیشرفت‌های گوناگون جمهوری اسلامی در عرصه‌های علمی و صنعتی به ویژه تربیت نیروهای متخصص و مؤمن در بخش هسته‌ای در طول 33 سال گذشته با توجه به وجود دشمنان بسیار را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و یکی از معجزات الهی دانست.

در این نشست برخی از مسئولان کمیته‌های ستاد دهه فجر استان یزد از جمله قرآن و نهج‌البلاغه، حوزه و روحانیت، دانشجویی، تربیت‌بدنی، فضاسازی و تزئینات شهری، همیاری و تشکل‌های مردمی، اصناف، امنیتی، فرهنگی هنری و اقلیت‌های دینی، کارگری، بسیج، فرهنگیان و دانش‌آموزان، بانوان، ارتباطات و اطلاع‌رسانی و نهادها و سازمان‌ها برخی از برنامه‌های شاخص خود در ایام دهه فجر امسال را تشریح کردند.

مسئولان ستادهای شهرستانی از جمله اردکان، بهاباد، میبد، تفت، طبس، مهریز و صدوق نیز به بیان برنامه‌های خود در دهه فجر پرداختند.

استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به کمیته‌های بیست و پنج‌گانه ستاد دهه فجر استان یزد اظهار امیدواری کرد: با توجه به نوآوری در برنامه‌ریزی‌ها، برنامه‌هایی اثربخش و مفید در ایام دهه فجر برگزار شود.

محمدرضا فلاح‌زاده اظهار داشت: برنامه‌های دهه فجر با استقبال نمادین از تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) در 12 بهمن آغاز می‌شود و با راهپیمایی مردم در 22 بهمن خاتمه می‌یابد.

وی بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی را در حوزه‌های گوناگون علمی،عمرانی، صنعت، نظامی، هسته‌ای، فضا و هوا و تولید و صادرات و سایر پیشرقت‌های جمهوری اسلامی را در سه گام اساسی یعنی پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری حکومت‌الله، دفاع مقدس و پیشرفت و عدالت اجتماعی مورد تأکید قرار داد.

فلاح‌زاده رسیدن به همه پیشرفت‌ها را در زمینه علمی و معنوی با وجود دست‌اندازی‌های دشمنان انقلاب نشانه هنر ولایت‌فقیه و پیروی مردم از ولی‌فقیه دانست.

رئیس ستاد دهه فجر و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از برنامه‌های شاخص ستاد دهه فجر استان از همه دست‌اندرکاران برگزاری مراسم دهه فجر قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی بیان کرد: دهه فجر یک فرصت برای نظام جمهوری اسلامی است و باید ضمن معرفی دستاوردهای نظام، از فرصت دهه فجر در راستای تقویت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول