اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

خبرنگار فارس در سوریه گزارش می‌دهد

«آشوب ساختگی در دمشق»؛ مرحله جدید توطئه علیه سوریه در شبکه‌های خبری

خبرگزاری فارس: طرحی علیه سوریه در دست تهیه است که با ساخت تصاویری در استودیوهای پایتخت یکی از کشورهای عرب خلیج فارس وانمود می‌شود به مراکز مهمی در دمشق حمله شده و دمشق بشدت ناآرام است.

«آشوب ساختگی در دمشق»؛ مرحله جدید توطئه علیه سوریه در شبکه‌های خبری
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، پس از چندین ماه فضاسازی و اغراق در اخبار و تحولات سوریه که در برخی رسانه‌های غربی و منطقه‌ای صورت گرفت، اکنون این توطئه علیه سوریه وارد مرحله جدیدی شده است.

طبق اطلاعات به دست آمده قرار است شهر دمشق که تاکنون مانند شهر حلب بشترین حمایت‌های مردمی از نظام سوریه شده و عوامل خارجی هنوز موفق به ایجاد شکاف در صفوف مردمی در این شهر نشده‌اند، شهری ناآرام نشان داده شود.

بر اساس این گزارش، طرحی در دست اجراست که قرار است بر اساس آن در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای منطقه، تصاویری به نمایش گذاشته شود که در استودیوهایی در پایتخت یک کشور عربی خلیج فارس ضبط و تهیه شده است اما ادعا خواهد شد که تصاویر مذکور مربوط به محلات مناطق مختلف شهر دمشق است.

این تصاویر ویدئویی قرار است هدف گرفته شدن پایگاه‌ها و مراکز امنیتی و رسمی سوریه را به نمایش بگذارد تا بدین صورت حالتی از آشوب و ناآرامی در ذهن مردم سوریه ایجاد کند و این تصور را به وجود بیاورد که انجام هر کاری در دمشق ساده است و بدین ترتیب برخی طرف‌ها تحریک شوند.

در دیگر تصاویری که قرار است تهیه شود، هدف گرفته شدن برخی پایگاه‌های نظامی به نمایش در خواهد آمد. در این صحنه‌ها افراد زیادی با لباس‌های نظامی دیده خواهند شد که جدایی خود از ارتش سوریه را اعلام خواهند کرد.

قرار است در این تصاویر ساختگی، برخی افراد در لباس نظامیان عضو ارتش سوریه، سلاح خود را تسلیم کسانی کند که آنان از سران شبه‌نظامیان تروریست موسوم به «ارتش آزاد سوریه» هستند.

اقدام دیگری که به موازات این طرح انجام خواهد گرفت، ارسال پارازیت روی موج شبکه های تلویزیونی و ماهواره‌ای سوریه است تا موفق نشوند چنین تصاویری را تکذیب کنند و زیر سوال ببرند.

محمد مصطفی الدابی رئیس هیئت ناظران اتحادیه عرب در سوریه یکشنبه گذشته در اتحادیه عرب خطاب به حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و رئیس کمیته عربی ویژه سوریه اعلام کرد: تحریکات و اقدامات الجزیره علیه سوریه را متوقف کنید آنگاه سوریه آرام می‌شود.

بیش از ۱۰ ماه است که گروهک‌های مسلح در سوریه با حمایت کشورهای منطقه و برخی کشورهای غربی و همچنین حمایت رژیم صهیونیستی در سوریه بخصوص شهرهای مرزی فعال شده‌اند و رسانه‌های مغرض منطقه و بین‌الملل تا یک ماه پیش این عناصر مسلح تروریست را معترضان سوری معرفی می‌کردند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول