اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان:

سرود ملی ایران دارای آرمان‌های ارزشی اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: سرود ملی ایران دارای ارزش‌های دفاع مقدس و آرمان‌های ارزشی اسلامی است.

سرود ملی ایران دارای آرمان‌های ارزشی اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سید رضا مومنین پیش از ظهر امروز در جمع منتخبان جشنواره سرود و شاهد در این شهرستان شکل‌گیری بزرگ‌ترین گروه سرودی را در زمان ورود پیامبر (ص) از مکه به مدینه عنوان کرد.

وی، با اشاره به اینکه امروز سرود ایران نیز سیر تکاملی را طی کرده است، افزود: قبل از اسلام بیشتر شعرها و آوازها به صورت ترانه و تصنیف‌های محلی و در رسای حاکمان فاسد اجرا می‌شد و با پیشرفت اسلام به تدریج سرودها به مدح و ثنای ائمه اطهار (ع) و دفاع از ارزش‌های اسلامی تغییر کرد و منطبق با آرمان‌های اسلامی شد.

این مسئول، سابقه ورود سرود به ایران را از سال 1323 عنوان کرد و بیان داشت: در این سال دانشجویان ایرانی در آلمان در مراسمی به صورت ابتکاری در تقلید از کشورهای دیگر سرود را اجرا کردند.

وی، با تصریح بر اینکه نخستین سرود رسمی در ایران توسط استاد حسن گل گلاب با ترانه معروف «ای ایران، ای مرز پر گهر» ساخته شد، ابراز داشت: این ترانه معروف، سرود ملی ایران تا بعد از انقلاب بود تا اینکه سرود فعلی با ارزش‌های دفاع مقدس، کوتاه‌تر و با هدف آرمان‌های ارزشی اسلامی ساخته شد.

مومنین، طولانی نبودن جملات یک سرود را از ویژگی‌های آن دانست و اذعان داشت: مخاطب باید بتواند به راحتی سرود را حفظ کرده و موسیقی و آهنگ‌های مختلف را بر آن سوار کند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت موضع جنگ نرم و هجمه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف، گفت: باید با فعالیت‌های فرهنگی و هنری مطلوب، گام‌های موثرتری را در زمینه فرهنگی و آموزشی برای جوانان و یادگاران دوران دفاع مقدس برداریم.

احمد اسماعیلی با بیان اینکه دشمنان برنامه‌های زیادی را در زمینه اجرای جنگ نرم طراحی کرده‌اند، افزود: اگر در این زمینه تعلل کنیم دشمنان برای فرزندان و جوانان آینده ما برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی، دلسرد و مایوس کردن جوانان ایران نسبت به انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس را از اهداف دشمنان خواند و تصریح کرد: انقلاب ایران با ماهیت اسلامی شکل گرفته و حرکتی که امروز در منطقه خاورمیانه و کشورهای مصر، لیبی، بحرین و یمن در جریان است با تاسی از همان ارزش‌های والای اسلامی و معنوی حضرت رسول اکرم و امام خمینی(ره) است.

این مسئول، مسئولیت‌های امروز نیروهای حزب‌اللهی و بسیجی ایران را به عنوان یک کشور ابرقدرت اسلامی در سایه ولایت فقیه و رهبری آگاهانه مقام معظم رهبری بسیار سنگین دانست.

وی خاطرنشان کرد: امروز هر کس در هر لباس و عرصه‌ای که است باید بداند کار و تلاش او در جمهوری اسلامی تنها برای رضای خدا صورت می‌گیرد.

اسماعیلی، حضور فرزندان شاهد و ایثارگر را در تمام عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، آموزشی و غیره لازم و ضروری خواند و اذعان داشت: این حضور دایمی و همیشگی از وصیت و تاکید شهداست و باید به آن احترام گذاشته شود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول