اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بافق:

واگذاری شرکت سنگ‌آهن بافق به بخش خصوصی منتفی است

خبرگزاری فارس: فرماندار بافق گفت: با توجه به عدم توفیق بخش خصوصی در صنایع جوار معدنی، واگذاری قسمتی از شرکت سنگ‌آهن بافق به بخش خصوصی منتفی است.

واگذاری شرکت سنگ‌آهن بافق به بخش خصوصی منتفی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حسین ندافیان بعد از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: از مسئولان ذی‌ربط خواسته شد سنگ‌آهن بافق تا قبل از احیای فولاد، آگلومراسیون و گندله‌سازی، از واگذاری صرف‌نظر شود و همچنان زیر نظر دولت باقی بماند.

ندافیان اضافه کرد: با نظر مثبتی که مسئولان امر به پیشنهادهای ارائه شده داشتند، خواسته شهرستان بافق مبنی بر عدم واگذاری قسمت استخراج و فروش سنگ‌آهن محقق و واگذاری آن به بخش خصوصی منتفی شد.

وی با اشاره به نخستین پرداخت ارزش افزوده معدن میش‌دوان بافق یادآور شد: از محل چهار درصد ارزش افزوده فروش مواد معدنی معادن بافق در 9 ماه امسال، افزون بر 30 میلیارد ریال به شهردار و دهیاری‌های این شهرستان پرداخت شده است.

ندافیان همچنین احداث بزرگراه بافق یزد را از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان یزد عنوان کرد و افزود: ساخت این بزرگراه به طول بیش از 100 کیلومتر به سه قطعه تقسیم شد که دو قطعه اول آن به طول 50 کیلومتر آماده است که در ایام دهه مبارک فجر افتتاح و بهره‌براداری از این فاز آغاز می‌شود.

وی اعتبار ساخت دو قطعه این بزرگراه را بالغ بر 180 میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: هزینه احداث این محور از محل اعتبارات ملی تامین و اختصاص یافته است.

ندافیان عنوان کرد: کلنگ ساخت قطعه سوم این بزرگراه نیز تا پایان سال جاری زده می‌شود و عملیات اجرای آن از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

فرماندار بافق تصریح کرد: ایجاد بزرگراه بافق یزد از مهم‌ترین نیازهای شهرستان بود که با احداث و بهره‌برداری آن مشکلات ترافیکی تمام می‌شود و از این پس شاهد افزایش آمار تصادف در این محور نخواهیم بود.

ندافیان خاطرنشان کرد: با ساخت جاده بافق چادرملو فاصله این شهر به مشهد افزون بر 80 کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: زیرسازی این جاده به طول 164 کیلومتر انجام شده و با آسفالت و بهره‌برداری از آن در آینده نزدیک، مسیر یک‌هزار و 18 کیلومتری بافق مشهد به 930 کیلومتر کاهش می‌یابد.

فرماندار بافق با بیان اینکه هزینه آسفالت این محور بالغ بر 100 میلیارد ریال است، اظهار داشت: این مبلغ از محل اعتبارات شرکت تهیه وتولید مواد معدنی ایران، شرکت سنگ آهن و معدن چاه گز که در این مسیر قرار دارد، تامین می‌شود.

وی همچنین در مورد طرح انتقال گاز از یزد به بافق گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان استان و شهرستان، مناقصه فاینانس این طرح برای نخستین با در کشور برگزار شد و با تعیین پیمانکار مربوطه انتظار داریم عملیات اجرایی انتقال گاز به بافق تا پایان امسال آغاز شود.

فرماندار بافق مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده گازرسانی به این شهر را 800 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 700 میلیارد ریال این مبلغ از محل اعتبارات شرکت ملی گاز ایران برای خط انتقال و بقیه مربوط به احداث شبکه داخلی شهر بافق است که از اعتبارات شرکت گاز استان یزد تامین شده است.

ندافیان با بیان اینکه فاز اول اجرای پروژه شبکه داخلی گاز شهر بافق به مساحت 60 کیلومتر از چند ماه قبل آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد: فاز دوم این پروژه به مساحت 170 کیلومتر که همه شهر را شامل می‌شود، دهه فجر آغاز شود.

وی تصریح کرد: طرح انتقال گاز و پروژه داخلی همزمان تکمیل می‌شود و مردم این شهر زودتر از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

تبیین خدمات دولت در طول بیش از سه دهه، فراهم کردن زمینه حضور پر شور مردم در مراسم دهه فجر و 22 بهمن و شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دیگر محورهای گفت‌وگوی فرماندار بافق با اصحاب رسانه در این نشست خبری بود.

فرماندار بافق خبرنگاران را پل ارتباطی و حلقه اتصال بین مردم و مسئولان دانست و از تلاش بی‌وقفه آنان در انعکاس اخبار صحیح، سریع و دقیق قدردانی کرد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول