اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر انجام می‌گیرد

بهره‌برداری از 8 ایستگاه CNG در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: هشت ایستگاه‌ CNG و گازرسانی به 20 مرکز صنعتی و تولیدی در روزهای آینده آماده افتتاح است.

بهره‌برداری از 8 ایستگاه CNG در استان اصفهان

مرتضی طغیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به طرح‌های در دست اقدام شرکت گاز استان اصفهان به مناسبت دهه فجر سال‌جاری بیان داشت: استان اصفهان در دهه فجر سال‌جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از تعداد 126 طرح گازرسانی است .

وی ادامه داد: در راستای بهره‌برداری از این پروژه‌ها 84 روستا از 10 شهرستان استان اصفهان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به این میزان گازرسانی در استان اصفهان، جمیعتی بیش از 500 هزار نفر از این نعمت برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 144 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان در دست ساخت است افزود: عملیات گازرسانی به کارگاه‌های صنعتی شهرک دولت‌آباد و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی مسکن مهر خوانسار و مسکن مهر گلپایگان نیز از دیگر طرح‌های بزرگ روزهای آینده است.

طغیانی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 6 هزار و 700 مرکز صنعتی و 31 شهرک صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که این امر در امر اشتغال‌زایی در سطح استان نقش تعیین‌ کننده‌ای داشته است.

وی بیان داشت: این شرکت با گازرسانی به بیش از یک هزار شهر و روستا و توزیع سالانه بیش از 16 میلیارد مترمکعب گاز در سطح استان اصفهان بیش از 98 درصد جمعیت استان اصفهان را تحت پوشش خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از دیگر طرح‌های شرکت گاز استان سخن گفت و افزود: عملیات اجرایی دو ایستگاه تقلیل فشار 300 هزار مترمکعبی  CGS در حومه کاشان و ایستگاه تقلیل فشار  300 هزار مترمکعبی CGS در حومه آران و بیدگل نیز از دیگر طرحهای مهم این شرکت در دهه فجر سال‌جاری است.

وی با اشاره به  فعال بودن تعداد 140 ایستگاه CNG در سطح استان اصفهان اظهار داشت:  هشت ایستگاه‌ CNG و گازرسانی به 20 مرکز صنعتی و تولیدی در روزهای آینده آماده افتتاح است.

طغیانی اضافه کرد: با توجه به گذشت بیش از 40 سال از عمر شبکه‌ها‌ی گازرسانی در برخی از مناطق استان، در راستای صرفه‌جویی از این منبع شبکه‌های فرسوده شهر دهق بازسازی و 16 طرح جامع شهرستان کاشان نیز تقویت می‌شود.

وی از میزان هزینه‌های پرداخت شده در زمینه این طرح‌های گازرسانی سخن گفت و اظهار داشت: مبلغ 70 میلیارد تومان برای این طرح‌ها هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه مبنی بر میزان مصرف گاز خانوارها در سال‌جاری نسبت به سال گذشته تصریح کرد: نسبت به سال گذشته میزان مصرف گاز در استان اصفهان حدود پنج درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: قبوض پرداختی مشترکان گاز نیز نسبت به سال گذشته تفاوتی ایجاد نشده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول