اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا سال 91 محقق می‌شود

روستاهای مرکزی کاشان زیر پوشش تلفن همراه

خبرگزاری فارس: فرماندار کاشان گفت: روستاهای بخش مرکزی کاشان تا سال آینده زیر پوشش تلفن همراه قرار می‌گیرند.

روستاهای مرکزی کاشان زیر پوشش تلفن همراه

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان علیرضا جوادی شنبه‌شب در جمع روستائیان بخش مرکزی این شهرستان اظهار داشت: مجوز نصب آنتن BTS تلفن همراه برای روستاهای جزه، تَجره، خُنب و درّه دریافت و با تأمین اعتبار در سال 91 این روستاها زیر پوشش تلفن همراه قرار می‌گیرند.

وی همچنین از احداث مجمتع آبرسانی در سه روستای  تَجره، خُنب و درّه خبر داد و عنوان کرد: با حفر چاه و ایجاد خط انتقال و تأسیس مجتمع آبرسانی مشکل آب شرب این سه روستا تا پایان آذرماه سال آینده برطرف می‌شود.

فرماندار کاشان همچنین احداث خانه عام در یکی از سه روستای بخش مرکزی کاشان برای استفاده این روستاها را حائز اهمیت خواند و گفت: به دلیل نزدیکی سه روستای تَجره، خُنب و دُرّه احداث یک باب خانه عام در یکی از این سه روستا جوابگو است.

جوادی احداث سالن‌های ورزشی در روستاهای کمتر از یک‌هزار نفر را مقرون به صرفه ندانست و افزود: احداث سالن ورزشی در روستاهای کمتر از یک‌هزار نفر به دلیل بلااستفاده ماندن توجیه اقتصادی ندارد.

وی در ادامه بر اجرای آبیاری مکانیزه در بخش کشاورزی روستاهای مرکزی کاشان به دلیل کم‌آبی و بحران بی‌آبی در این روستاها را تأکید کرد و گفت: با یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی و اجرای سیستم مکانیزه آبیاری 85 درصد از هزینه آن را دولت پرداخت و 15 درصد بقیه را کشاورزان می‌توانند از تسهیلات 10 ساله بانک کشاورزی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه 92 درصد آب در بخش کشاورزی، دو درصد در بخش صنعت و شش درصد در بخش شرب مصرف می‌شود، بیان کرد: از 92 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی 63 درصد آب پرت می‌شود.

معاون استاندار اصفهان واگذاری زمین برای احداث مسکن جوانان در روستاها را نیازمند انجام مراحل قانونی توسط دستگاه‌های ذیربط اعلام کرد و گفت: تا زمانی که مجوز احداث واحد مسکونی اخذ نشده هرگونه عملیاتی بر روی زمین‌های مذکور غیرقانونی است.

جوادی همچنین با اشاره به توقف صدور اسناد مالکیت منازل روستایی در سطح کشور را بیان کرد: برای آن تعداد از منازل روستایی در کاشان که موفق به دریافت سند مالکیت نشده‌اند با ابلاغ دولت نسبت به صدور سند برای آنان اقدام می‌شود.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول