اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی فیروزکوه:

نیازهای سوختی آبزی‏پروران فیروزکوهی اعلام شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: واحدهای آبزی‏پروری نیازها و کمبودهای خود در بخش سوخت را با ثبت در سامانه شرکت پخش فرآورده‏های نفتی اعلام کنند.

نیازهای سوختی آبزی‏پروران فیروزکوهی اعلام شود

روح‏الله درویش‏خضری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: شهرستان فیروزکوه در منطقه کوهستانی و سردسیر واقع شده و به همین علت تامین سوخت نفت و گازوئیل بخش‏های مختلف جهادکشاورزی از جمله دام، طیور، ادوات کشاورزی و موتور چاه و به ویژه بخش آبزی‏پروری و شیلات در فصول سرد سال برای بهره‏برداران شهرستان فیروزکوه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: واحدهای آبزی‏پروری باید نیازها و کمبودهای خود را در بخش سوخت با ثبت در سامانه شرکت پخش فرآورده‏های نفتی اعلام کنند تا اداره جهادکشاورزی بر اساس تعرفه‏ها و فرمول‏های موجود محاسبات را انجام دهد و برای هر واحد مقداری سوخت مشخص و در مواردی حتی بیشتر از نیاز واقعی آنها تعیین کند.

رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان فیروزکوه بیان کرد: واحدهای تولیدی در صورت قطعی برق باید به ناچار از سوخت‏های جایگزین مانند نفت یا گازوئیل برای راه‏اندازی ژنراتورها، تجهیزات هواده داخل حوضچه‏های ماهی و سایر ادوات برقی استفاده کنند.

درویش‏خضری تصریح کرد: قطعی برق و نبود سوخت‏های جایگزین حتی برای زمان کوتاه می‏تواند خسارت زیادی به پرورش‏دهندگان وارد کند و سبب تلفات آبزیان شود.

وی اضافه کرد: با رایزنی‏های به عمل آمده و تشکیل جلسه کارشناسی از سوی مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورد‏‏ه‏های نفتی استان تهران و کارشناسان جهادکشاورزی استان تهران و شهرستان فیروزکوه، بازدیدهای میدانی از این واحدها صورت گرفت.

رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان فیروزکوه ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان فیروزکوه قرار شد که به این شهرستان در این زمینه به صورت ویژه نگریسته شود.

درویش‏خضری افزود: شرکت پخش فرآورده‏های نفتی منطقه نیز در فرمول و تعرفه محاسباتی جهاد کشاورزی دخل و تصرفی انجام ندهد تا با اجرایی شدن این تصمیم هیچ مشکل و کمبودی از سوی پرورش‏دهندگان آبزی احساس و گزارش نشود.

انتهای پیام/ح20/د1000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول