اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان اردبیل:

تخلفات رانندگی تعدیل شد / عابران پیاده و راکبان دوچرخه مواظب تخلف خود باشند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: با اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی و اجرای فاز جدید صدور قبض تخلف به رانندگان متخلف، میزان تخلفات رانندگی در داخل شهرهای استان اردبیل تعدیل شده است.

تخلفات رانندگی تعدیل شد / عابران پیاده و راکبان دوچرخه مواظب تخلف خود باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی مریخی عصر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان اردبیل اظهار داشت: این تعدیل و کاهش به حدی محسوس است که به صراحت می‌توان گفت رانندگان با حفظ مقررات راهنمایی و رانندگی جرائم خود را تا 60 درصد تعدیل کرده و کاهش دادند.

وی با بیان این‌که با اجرای قوانین و مقررات جدید فرهنگ احترام به حقوق هموطنان رعایت شده و بیشتر مورد مراقبت قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اگر برخی خصلت‌ها و رفتارهای رانندگی در اردبیل کنترل شود به جرأت می‌توان گفت که اردبیل جز کم تخلف‌ترین شهرها در حوزه رانندگی درون‌شهری می‌باشد.

مریخی با اعلام این‌که همچنان استفاده نکردن از کمربند، پرهیز نکردن از سبقت‌های بی‌مورد، بی‌توجهی به سرعت‌های مطمئنه و همچنین استفاده کردن از تلفن همراه در رانندگی بیشترین تخلفات رانندگی را در اردبیل شامل می‌شود، خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم با ارتقای فرهنگ رانندگی همه این موارد به سرعت اصلاح شده و همه در رانندگی خود مقید به رعایت اصول و موارد یاد شده باشند.

این مسئول با بیان این‌که با کمی دقت و کاستن از شتاب و عجله می‌توان تخلفات را به کمترین میزان و ایمنی را به حد اعلا ارتقا داد، اضافه کرد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که با حرکت‌های مثبتی که از طریق رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی رانندگی درست انجام شده و به جد پیگیری می‌شود، ‌میزان تخلفات کاهش یافته و مراقبت و محافظت در رعایت مقررات و قوانین به شدت افزایش یافته است.

وی از همه همشهریان، راکبان دوچرخه و موتورسیکلت خواست با احترام به قوانین و مقررات از برخی تخلفات حادثه‌ساز جلوگیری کنند چرا که در قانون جدید برای عابران و راکبان دوچرخه نیز تخلفاتی اعمال شده که می‌توان با در نظر گرفتن آن به اصلاح برخی رویه‌ها کمک کرد.

به گزارش فارس، رئیس پلیس راهور استان اردبیل ادامه داد: اگر همین روند تا پایان سال در رعایت مقررات ادامه پیدا کند، بسیاری از مشکلات تردد در داخل شهر اردبیل و دیگر شهرها به حداقل رسیده و کمترین آسیب و تخلفات را شاهد می‌باشیم.

وی در ادامه سخنان خود به استمرار برگزاری جلسات شورای ترافیک و بررسی نظرات و پیشنهادات مختلف در حوزه تعدیل و کاستن از بار ترافیکی داخل شهر اردبیل را خبر داد و گفت: بحث یک‌طرفه کردن خیابان‌های دو طرفه کنار رودخانه بالقلو جز طرح‌ها و پیشنهاداتی است که هم اکنون به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا مرحله به مرحله شاهد اجرای این امر باشیم.

مریخی با قدردانی از فرماندار اردبیل در ممانعت از برپایی ستادهای انتخاباتی در هسته مرکزی شهر و تقارن ایام انتخابات با روزهای پایانی سال و ایام خرید مردم افزود: امیدواریم در روزهای منتهی به پایان سال با اقدامات پیشگیرانه و مدیریت صحیح بتوانیم از بار ترافیکی بیهوده بکاهیم و روان‌سازی تردد را در سطح شهر شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول