اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

کنگره بزرگداشت مقام علمی و عرفانی "سیدعلی آقا قاضی" در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت مقام علمی و عرفانی "سیدعلی قاضی" در تبریز خبر داد.

کنگره بزرگداشت مقام علمی و عرفانی "سیدعلی آقا قاضی" در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "علی داننده" با اشاره بر لزوم پاسخگویی به عطش عرفان‌خواهی جوانان و پیشگیری از فعالیت مبلغان عرفان‌های کاذب اظهار داشت: این آیین در راستای اجرای طرح "مفاخر آذربایجان نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی" و با هدف تهیه و تدوین متون غنی و متقن و بهره‌گیری از سخنرانی‌ها و نکات تربیتی و اخلاقی مجتهدان،‌علما، ‌فقها و عرفای برجسته آذربایجان که شخصیتی جهانی داشته و عامل عرفان دینی و اسلامی هستند،‌ برگزار می‌شود.

وی افزود: شناساندن ابعاد کلی عرفان اسلامی با تمسک به سیره اهل بیت (ع) با بهره‌گیری از افکار و شیوه زندگی سید علی‌آقا قاضی و همچنین ایجاد انگیزه در بین اصحاب فرهنگ، هنر،‌ هیات علمی دانشگاه‌ها، دانشجویان و طلاب برای خلق آثار بدیع فرهنگی و هنری با رویکرد دینی و ولایی از دیگر اهداف این آیین است.

داننده تاکید کرد: استفاده از آثار علما و فقهای شیعه می‌تواند برای جایگزین کردن آن با عرفان‌های کاذب و نحله‌های انحرافی و همچنین گشودن افق‌های جدید برای تحقیق و تفحص در مورد آموزه‌های دینی در پیش روی جوانان موثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: برگزاری این آیین با گستره بین‌المللی می‌تواند برای تعامل با کشورهای اسلامی منطقه برای پالایش عرفان اسلامی از دیگر عرفان‌های انحرافی و کاذب و سایر خرافه‌هایی که به نام عرفان شرقی عرضه می‌شوند نیز تاثیرگذار و موجی جدید در مقابله با این تهاجم نرم باشد.

علامه "سید علی آقاقاضی " معروف به علامه قاضی متولد ۹ اردیبهشت ۱۲۴۵ تبریز است.

پدر وی، آیت‌الله "سید حسین قاضی" از شاگردان" میرزا محمد حسن شیرازی" بود.

علامه قاضی از شخصیت‌های کم‌نظیر معاصر عرفان و شیعه است. او همچنین استاد علامه طباطبایی و آیت‌الله بهجت بوده‌ است.

آیت‌الله میرزا علی قاضی در هشتم ربیع‌الاول ۱۳۶۶ قمری وفات نمود، و در قبرستان وادی‌السلام، نزد پدر خود، به‌خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ح30/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول