اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل:

آمارها با واقعیت همخوانی ندارند / مرزنشینان ساماندهی واقعی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: آمار کارت‌های صادره برای جمعیت مرزنشین در سنوات گذشته با آمار جمعیتی ساکن در این مناطق مطابقت ندارد.

آمارها با واقعیت همخوانی ندارند / مرزنشینان ساماندهی واقعی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از استانداری اردبیل ارژنگ عزیزی در جلسه بررسی مشکلات و عملکرد شرکت‌های تعاونی مرزنشین شهرستان‌های مرزی گرمی و بیله‌سوار اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی مرزنشین استان در طی چند سال گذشته به واسطه عملکرد ضعیف و غیرشفاف در تحقق اهداف موفق نبوده‌اند و دستگاه‌های متولی نیز با سهل‌انگاری در انجام وظایف حمایتی و نظارتی در این ناکامی سهیم هستند.

این مسئول بیان داشت: در واقع هدف قانونگذار از پیش‌بینی تسهیلات ویژه برای انجام مبادلات مرزی (اعمال تخفیف در حقوق ورودی کالاهای خوراکی تا 100 درصد و برای سایر کالاها 50 درصد) برای جمعیت مرزنشین، کمک به معیشت آنها و ایجاد اشتغال در قالب تشکل‌های تعاونی در این مناطق بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل ادامه داد: تعاونی‌های‏ مرزنشین به واسطه ویژگی‏هایی همانند کثرت اعضا، فعالیت‏ در مناطق محروم مرزی و نوع‏ فعالیت مبتنی بر مباشرت و تحصیل‏ امتیازاتی که به موجب آیین‏نامه اجرایی‏ قانون مقررات صادرات و واردات برای مرزنشینان در نظر گرفته شده است از اهمیت و حساسیت ویژه‏ای‏ برخوردار هستند.

عزیزی بیان داشت: ضروری است با برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، بررسی و تصویب صورت‌های‏ مالی، تهیه تراز آزمایشی، استفاده از نرم‏‌افزار مکانیزه و تهیه برگه سهام برای اعضا توسط این تعاونی‌ها نظارت به موقع و کافی به عمل آید.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل تصریح کرد: استانداری مصمم است این مغایرت‌ها را با مطابقت دادن لیست دریافت‌کنندگان کارت مبادلات مرزی با آمار اخذ شده از دفتر آمار و اطلاعات، مشخص کرده و آمارهای تکراری و یا غیر ساکن در مناطق مرزی را تفکیک و از هرگونه سوء‌استفاده جلوگیری کند.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول