اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا اردیبهشت ‌ماه 91 صورت می‌گیرد

ساخت سیستم کامل فرآوری گل محمدی در دانشگاه کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس کانون هماهنگی گل محمدی و گلاب دانشگاه کاشان از ساخت دستگاه سیستم کامل فرآوری گل محمدی و راه‌اندازی آن تا ماه اردیبهشت سال آینده خبر داد.

ساخت سیستم کامل فرآوری گل محمدی در دانشگاه کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، عبدالرسول ابراهیم‌آبادی، ظرفیت این دستگاه تقطیر را 500 کیلوگرم گل ذکر کرد و گفت: این دستگاه انواع فرآوری‌های مختلف گل محمدی همچون، اسانس، گلاب و مواد جنبی گل محمدی را استحصال می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در مناسب‌ترین شرایط از تقطیر حدود سه تن گل محمدی یک کیلوگرم اسانس به دست می‌آید عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود این دستگاه برای یک دوره یک ماهه گل، حدود 20 کیلوگرم اسانس تولید کند.
رئیس کانون هماهنگ گل محمدی، اسانس گل محمدی را از با ارزش‌ترین محصول گل دانست و یادآور شد: اسانس گل مهم‌ترین ماده اولیه صنایع عطرسازی است.
به گفته وی، اسانس تام از افزودن اسانس اول و دوم گل محمدی به یکدیگر و یا از تقطیر مداوم گل با بخار آب حاصل می‌شود و محصول اصلی این صنعت در جهان به شمار می‌رود.
رئیس پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه گل محمدی و صنعت آن نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور دارد ادامه داد: امروز کشور ما بر خلاف داشتن توان بالقوه بسیار بالا در این صنعت از جایگاه شایسته خود در جهان فاصله گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: کشورایران با اینکه سردمدار پرورش گل محمدی و بیشترین سطح زیر کشت را داراست، ولی کشور بلغارستان و بعد از آن ترکیه، بزرگترین محصولات نوین گل محمدی را دارند.
ابراهیم آبادی مهم‌ترین دلیل این عقب ماندگی را عدم بکارگیری دانش و فناوری روز این صنعت ذکر کرد و اذعان داشت: پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان و کانون هماهنگی گل محمدی و گلاب تلاش دارد تا با استفاده از فناوری‌های نوین علمی با ساخت دستگاه‌های پیشرفته و با بکارگیری آن زمینه لازم برای ایجاد تحولی بزرگ در این صنعت را فراهم سازد و این صنعت را به جایگاه شایسته خود در جهان برساند.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول