اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از ساخت دستگاه تقطیر مداوم؛

دستگاه تقطیر مجدد در دانشگاه کاشان ساخته شد

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان از ساخت دستگاه تقطیر مجدد در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان خبر داد.

دستگاه تقطیر مجدد در دانشگاه کاشان ساخته شد
عبدالرسول ابراهیم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اعلام این خبر اظهار کرد: با ساخت دستگاه تقطیر مجدد، ظرفیت بارگیری گلاب از 120 کیلوگرم دستگاه مشابه نیمه صنعتی تقطیر مداوم به 500 کیلوگرم توسط دستگاه تقطیر مجدد افزایش یافته ‌است.
وی با اشاره به اینکه دستگاه تقطیر مجدد، مشابه دستگاه نیمه صنعتی تقطیر مداوم است که در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان طراحی و ساخته شده افزود: این دستگاه هر بار با ظرفیت بارگیری 500 کیلوگرم گل محمدی به شش ساعت زمان برای فرآوری گل به گلاب نیاز دارد.
به گفته وی با این دستگاه از هر سه تن گل مقدار یک کیلوگرم اسانس، یک کیلوگرم، دو تن گلاب و یک کیلوگرم نیز ماده‌ای مخصوص صنعت عطرسازی استحصال می‌شود.
ابراهیم‌آبادی ساخت این دستگاه را با استفاده از تکنولوژی روز دنیا عنوان کرد و افزود: نخستین نمونه این دستگاه در سال جاری تولید و در سال آینده به تولید صنعتی می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه نمونه صنعتی دستگاه تقطیر مجدد می‌تواند در صنایع بزرگ استفاده شود اضافه کرد: برای ساخت این دستگاه حدود 400 میلیون تومان هزینه شده که با تولید صنعتی آن قیمت آن به 150 تا 200 میلیون تومان می‌رسد.
ابراهیم آبادی خاطرنشان کرد: امید است با ساخت نخستین نمونه دستگاه تقطیر مجدد در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان شاهد استفاده آن در قمصر کاشان و پس از تایید عملکرد آن شاهد تولید انبوه آن باشیم.
به گفته وی با ساخت دستگاه تقطیر مجدد روند جدیدی در تولید اسانس کشور آغاز شده و میدان جدیدی را پیش روی صنعتگران کشور باز شود.
ابراهیم‌آبادی در ادامه با اشاره به آغاز دومین سال فعالیت پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان در قمصر، تعداد دانشجویان جدیدالورود این پژوهشکده در سالی تحصیلی جدید را 16 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد دانشجویان این پژوهشکده در سال جاری از 10 نفر به 26 نفر افزایش یافته ‌است.
وی شناسایی گیاهان بومی منطقه و ارزیابی میزان کیفیت اسانس این گیاهان را از جمله فعالیت‌های جدید این پژوهشکده ذکر کرد و گفت: با اضافه شدن دو نفر هیئت علمی جدید در اسفند ماه سال جاری، روند علمی رو به رشد پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان در قمصر شتاب بیشتری می‌گیرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول