اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سوریه نمی‌تواند مانع حماقت‌های سازمان ملل شود

دمشق: تکیه سوریه بر مردم است/غرب جنگی «تمیز» علیه ما به راه انداخته است

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه روسیه برای بین‌المللی نشدن بحران سوریه تلاش می‌کند، اعلام کرد که تکیه دمشق بر مردم و اصلاحات سیاسی است اما غرب با تحریم و فشار سیاسی جنگی تمیز علیه سوریه آغاز کرده است.

دمشق: تکیه سوریه بر مردم است/غرب جنگی «تمیز» علیه ما به راه انداخته است
به گزارش فارس، جهاد المقدسی در گفت‌وگویی با شبکه لبنانی «ان بی ان» (NBN) اعلام کرد که روسیه با موضوع سوریه با درایت برخورد می‌کند.

المقدسی با بیان اینکه مسکو و دمشق منافع مشترکی دارند، افزود: روسیه دو هدف از اقدامات خود در خصوص سوریه دارد اول، ممانعت از بین‌المللی شدن [بحران سوریه] و دوم، عقلانی کردن [خواسته‌های] مخالفان.

مقدسی با اشاره به مردم سوریه نیز تاکید کرد: تکیه دمشق فقط بر روسیه نیست زیرا اتکاء سوریه بر مردم خود و حمایت از اصلاحات است.

المقدسی در خصوص اصلاحات در سوریه نیز گفت: ما کارهای بسیاری پیش برده‌ایم. قانون اداره داخلی تمام شده است. قانون جدیدی است با بودجه‌های مشخص. قانون اساسی نیز دیگر به اواخر راه اصلاح رسیده. ما انتخابات پارلمانی را در پیش داریم... ما از دموکراسی هراسی نداریم، بلکه دیگران [معارضان خارج‌نشین] هستند که از این امر می‌ترسند.

وی تاکید کرد که بحران سوریه ترکیبی از عوامل مختلف است. مخالفان خارج خواستار گفت‌وگو نیستند.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه گفت: غربی‌ها جنگی تمیز با تحریم‌ها و فشار سیاسی توجیه‌نشدنی علیه سوریه راه انداخته‌اند. اما کشورهای [عربی] خلیج [فارس] با بستن چشم خود روی قاچاق سلاح به سوریه و دیگر امور خواستار کناره‌گیری هستند.

جهاد المقدسی افزود: چگونه می‌توان با کسی که می‌گوید من به بهانه خشونت‌ها گفت‌وگو نمی‌کنم، تسامح [و تعامل] کرد؟... نمی‌گویم ما سوییس شده‌ایم ولی با الگوی سوریه دیگران را به رقابت دعوت می‌کنیم.

وی افزود: ما به تعهدات پایبندیم اما بین خواسته‌های ملت که به آن پاسخ می‌دهیم و کسانی که از فضای موجود سوء استفاده می‌کنند، تفاوت قائلیم... اینها برنامه‌ای دارند که نظام را ساقط کنند.. بعد از این چه؟

این مقام سوری تاکید کرد: سازمان ملل باشگاه بزرگان است.. ما نمی‌توانیم مانع سازمان ملل شویم که حماقت نکند ما پیش از این نیز در خصوص عراق هشدار داده بودیم.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول