اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه مطرح کرد

ضعف اطلاع‌رسانی در ثبت آمار حیاتی

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: در زمینه اهمیت ثبت آمار وقاع حیاتی ضعف اطلاع‌رسانی داریم که باید زمینه‌های قانونی این کار را از طریق رسانه‌های جمعی برای عموم مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

ضعف اطلاع‌رسانی در ثبت آمار حیاتی
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ناصر رضایی عصر امروز در نشستی با شورای ثبت وقایع حیاتی این شهرستان اظهار کرد: محور برنامه‌ریزی آمار و اطلاعات صحیح است و این امر در آمار صحیح از نفوس اهمیت دو چندان دارد.
فرماندار کهگیلویه افزود: پایه برنامه‌ریزی خیلی از طرح‌های دولت همین آمار نفوس است.
این مسئول عالی اجرایی شهرستان کهگیلویه در ادامه تاکید کرد: آمار و اطلاعات نفوس باید با کمترین انحراف از واقعیت انجام گیرد تا در عمل کارایی خود را به نحو بهتری نشان دهد.
رضایی با اشاره به اینکه برای پیشبرد و پیشرفت کارها باید از انعطاف‌پذیری قانون استفاده کنیم، تصریح کرد: همانگونه که ثابت شده لازم است الگوی توسعه بومی باشد و به تبع آن می‌توان متناسب با شرایط و ظرفیت‌های بومی قانون وضع کرد.
فرماندار کهگیلویه اضافه کرد: این امر باید با در نظر گرفتن شرایط متفاوت در بخش‌ها و شهرستان‌های این استان در نظر گرفته شود.
وی بیان کرد: باید روزنه‌های انحراف در آمار وقایع حیاتی مشخص شود و آن‌ها را با قوانین منطبق کنیم.
این مسئول اجرایی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: در اسرع وقت باید در جاهایی که مرگ و میرها متولی ندارند مشخص و راهکار لازم اتخاذ شود.
رضایی تصریح کرد: در زمینه اهمیت ثبت آمار وقایع حیاتی ضعف اطلاع‌رسانی داریم که باید زمینه‌های قانونی این کار را از طریق رسانه‌های جمعی برای عموم مردم اطلاع‌رسانی کنیم.
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه جمعیت کشور طی 30 سال دو برابر شده، خاطرنشان کرد: این امر می‌طلبد که در برنامه‌ریزی‌ها حساسیت بیشتری به خرج دهیم.
رضایی عنوان کرد: باید سعی کنیم در ساماندهی قبرستان‌ها و سردخانه‌های شهرستان کهگیلویه بکوشیم.
فرماندار کهگیلویه از همه اعضای شورای ثبت وقایع حیاتی خواست تا در ثبت و دریافت آمار وقایع حیاتی با هم همکاری بیشتری داشته باشند تا این آمار به خوبی و به نحو مطلوبی ثبت شوند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول