اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مریوان:

جذب سرمایه‌گذار حلقه مفقوده توسعه مریوان است

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: فرماندار مریوان با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در این شهرستان گفت: سرمایه‌گذار و جذب سرمایه‌ها حلقه گمشده توسعه شهرستان مریوان است.

جذب سرمایه‌گذار حلقه مفقوده توسعه مریوان است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج عبدالله رشیدی‌پور پنج‌شنبه شب در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان مریوان به تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: تدوین این سند گامی مثبت در راستای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال پایدار است.
وی افزود: شهرستان مریوان با داشتن ظرفیت‌های بالقوه برای سرمایه‌گذاری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
فرماندار مریوان در ادامه بیان داشت: با تدوین این سند زمینه توسعه صنعت گردشگری به دلیل وجود طبیعت بکر و دریاچه زیبای زریوار، توسعه کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی با وجود منابع غنی آب و بارش سالانه بیش از 900 میلی‌متر، توسعه بخش صنعت و معدن با وجود منابع غنی همچون سنگ آسان‌آباد در نقطه مرزی و از همه مهم‌تر توسعه صادرات با وجود مرز رسمی باشماق را شاهد خواهیم بود.

* تدوین سند توسعه مریوان نیازمند بسترسازی نظام تدبیر است
مدیر پروژه طرح تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان هم در ادامه این جلسه افزود: تدوین سند توسعه شهرستان مریوان نیازمند بسترسازی نظام تدبیر است.
بایزید مردوخی در ادامه بیان داشت: بسترسازی نظام تدبیر، افزایش بهره‌وری محیط کاری و تقویت بخش خصوصی مولفه‌های پیش‌بینی شده در سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری برای دستیابی به رشد و شکوفایی اقتصادی استان کردستان و شهرستان مریوان است.
وی افزود: باید با ایجاد نظام تدبیر مناسب و با خلاقیت، نوآوری و ارائه راهکارهای راهبردی در زمینه ایجاد اشتغال مولد و پایدار گام برداریم
مردوخی با تاکید بر ترویج فرهنگ کسب و کار و آموزش آن در نظام آموزشی، گفت: دولت باید حمایت و نظارت بیشتری بر برنامه‌های بخش غیردولتی داشته باشد که در این راستا می‌توان با شناسایی افراد خلاق و کارآفرین از آن‌ها حمایت کرد.
مدیر پروژه طرح تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان در ادامه وجود بازار گسترده عراق، فراهم کردن زمینه اعزام نیروی کار به خارج از کشور، بالا بودن نسبت جمعیت فعال به سایر گروه‌های سنی، ارتقای نرخ باسوادی و بالا بودن نیروی کار و افزایش نرخ مشارکت را از مزیت‌ها و فرصت‌های موجود استان عنوان کرد.
مردوخی در پایان اضافه کرد: تبیین و تحلیل جمعیت و بازار کار، عوامل موثر بر اشتغال، تشکیل سرمایه‌گذاری و عوامل موثر بر آن از جمله اهداف تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان است.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول