اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال مالی 90

روستاهای بالای 20 خانوار کردستان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به عزم جدی دولت برای ارتقای شاخص‌های زندگی و محرومیت‌زادیی در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق روستایی، از بهره‌مند شدن تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان سال مالی جاری خبر داد.

روستاهای بالای 20 خانوار کردستان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اردوان نوسودی شامگاه پنج‌شنبه در مصاحبه مطبوعاتی استاندار و معاونان وی با اصحاب رسانه استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: ارتقای شاخص‌ها و خدمات در حوزه منابع آبی، راه‌، گردشگری و کشاورزی و منابع طبیعی از جمله اولویت‌هایی است که برای توسعه همه‌جانبه استان با جدیت دنبال می‌شود.
وی افزود: دولت خدمتگزار برای رفع محرومیت در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق روستایی تمام امکانات خویش را بسیج کرده و در این راستا بهره‌مند شدن از آب آشامیدنی سالم و تأمین منابع آبی در این مناطق از جمله این اولویت‌ها است.
معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به پیگیری‌های منسجم و جدی در این خصوص اظهار داشت: تا پایان سال مالی جاری همه روستاهای بالای 20 خانوار استان با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.
نوسودی به طرح بزرگ ساخت سد آزاد در استان اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون این طرح عظیم با پیشرفت 95 درصدی آماده آبگیری بوده و امید است که با بهره‌برداری از سامانه انتقال آن که اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان را نیازمند است، 18 روستاهای مسیر سامانه انتقال، از بخشی از آب شرب شهر سنندج و 18 هزار هکتار از اراضی شرقی استان بهره‌مند شوند.

*افتتاح 893 طرح در دهه فجر امسال
معاون عمرانی استاندار کردستان از افتتاح 893 طرح با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد تومان در دهه فجر امسال در نقاط مختلف استان خبر داد.
نوسودی همچنین از بهره‌برداری از 159 کیلومتر راه روستایی در ماه جاری و 200 کیلومتر دیگر تا پایان تیرماه سال آینده خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد تحولی عظیم در حوزه راه روستایی در استان خواهیم بود.
وی افزود: روستاها دروازه توسعه مناطق مختلف استان به شمار می‌آیند و توجه بیش از پیش به مناطق روستایی می‌تواند نقش بسزایی در تعالی و توسعه همه‌جانبه استان ایفا کند و در این راستا 50 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و 50 میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح نهضت ملی آسفالت در استان اختصاص یافته است.
نوسودی به آماده شدن 30 بسته سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان اشاره کرد و افزود: اجرای طرح تله‌کابین سنندج، منطقه گردشگری رودخانه سقز، محور گردشگری گریزه – قشلاق سنندج از جمله این طرح‌ها هستند.
انتهای پیام/ح20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول