اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش مرور جشنواره تئاتر فجر

نمایش "هولستر فرزند اصفهان" به صحنه می‌رود

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: در بخش مرور جشنواره تئاتر فجر نمایش هولستر فرزند اصفهان به کارگردانی محسن عرب‌زاده ساعت 18 و 20 دقیقه روز هجدهم بهمن‌‌ماه طی دو اجرا در تالار سنگلج تهران به روی صحنه می‌رود.

نمایش "هولستر فرزند اصفهان" به صحنه می‌رود
محسن عرب‌زاده امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در استان این نمایش درباره ارنست هولستر عکاس اصفهانی است که در دوره قاجار مسئول تلگرافخانه اصفهان بوده است و 3 هزار شیشه عکس از اصفهان آن دوران تهیه کرده است.
وی افزود: از این تعداد تنها یک‌ هزار شیشه عکس باقی‌مانده و مابقی ناپدید شده که داستان این نمایش درباره نوه هولستر است که پیگیر می‌شود تا عکس‌های ناپدید شده را بیاید.
این کارگردان تئاتر تصریح کرد: در واقع این نمایش که بخشی از آن براساس مستندات است درباره عکس‌هایی است که تنها سند محکم از آن دوران تاریخ ماست.
عرب‌زاده درباره عوامل این نمایش نیز بیان کرد: این نمایش دارای دو بخش حال و آینده و هفت بازیگر است که مژگان نوایی، رهام بحیرایی و نعیمه مهدویان به ترتیب در نقش‌های ریکولتا، آلبرت نوه هولستر و مارتا فرزند این دو، اجرای بخش حال نمایش را برعهده دارند.
وی افزود: در این نمایش هم‌چنین علیرضا قدسیه در نقش هولستر، محمد ترابی در نقش چاکر قلی دستیار هولستر، اسماعیل موحدی ظل‌السلطان و الهام رضایی در نقش مریم همسر هولستر به ایفای نقش در بخش مربوط به دوران قاجار در این نمایش می‌پردازند.
این کارگردان تئاتر به دیگر عوامل این نمایش اشاره و بیان کرد: طراحی صحنه و لباس با محسن عرب‌زاده، ابوالفضل محمودی به عنوان دستیار کارگردان، موسیقی با پویا فتحی، عکس و اسلاید با رسول انتشاری و پوستر و بروشور این نمایش با مجید آزادمنش است.
وی با بیان اینکه فیلم این تئاتر در آذرماه به جشنواره ارائه شده گفت: پس از بازبینی، این تئاتر در بخش مرور جشنواره پذیرفته شد که در این بخش نمایش‌هایی که در سال گذشته اجرای عمومی داشته و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است، شرکت می‌کنند.
عرب‌زاده اضافه کرد: هر ساله 15 نمایش در بخش مرور جشنواره تئاتر فجر پذیرفته می‌شوند اما در سال‌جاری تنها هشت نمایش به این بخش راه یافت که سه نمایش مربوط به شهرستان‌ها بود.
وی درباره گروه نمایشی دیگر گفت: این گروه از سال 77 آغاز به کار کرد و مضمون نمایش‌های آن بیشتر ایرانی بوده که تاکنون در جشنواره‌های فجر 17، 19 و 21 در بخش ویژه مناطق شرکت داشته است.
این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه تئاتر هنری وابسته به ارگان‌هاست و فردی نیست، تاکید کرد: اگر حمایت دولتی از این هنر انجام نشود به جایگاه والای خود نمی‌رسد، گر چه نباید نقش اتحاد گروه‌های تئاتری را که اکنون کم‌رنگ است در اعتلای این هنر نادیده گرفت.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول