اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور:

بزرگ‌ترین خدمت ملی مهندسان به جامعه تولید ارز است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی نظام مهندسی کشور گفت: با توجه به اینکه ایجاد اشتغال در جامعه به کندی صورت می‌گیرد این سازمان به مرکز کاریابی داخلی تبدیل شده است و بزرگ‌ترین خدمت ملی این سازمان در جامعه، تولید ارز است.

بزرگ‌ترین خدمت ملی مهندسان به جامعه تولید ارز است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، عباس آخوندی عصر امروز در ادامه همایش مهندسان عمران مازندران، سه موضوع محوری، (سازگاری سیستمی در تفکر، فرآیندگرایی و ضرورت تعامل با محیط) را مهم دانست.

آخوندی تصریح کرد: تفکر سیستمی جزو اصول بدیهی است ولی در عمل تضادهای زیادی داریم و تفکر، مهارت به کار ‌انداختن قوه عاقله انسان است.

وی ادامه داد: تضادهایی در این بخش وجود دارد و تفکیک این تضادها جزو وظایف فکر است و حل مسأله، اصلی‌ترین مسئله تفکر سیستمی است.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه اصلی‌ترین بحث نظام مهندسی در حوزه عمران، بحث رعایت مقررات ملی ساختمان است، گفت: پنج هدف مقررات ملی ساختمان،( ایمنی، بهداشت، بهره‌دهی مناسب، آسایش و صرفه اقتصادی) است که در کشور ما شاخص مناسبی برای تعقیب این اهداف وجود ندارد.

آخوندی یادآور شد: فرایند سیستمی بسیار مهم و در زندگی مردم تاثیرگذار است.

وی همچنین به استاندارد اجباری در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: استاندارد در کشورهای دیگر اختیاری است اما در کشور ما روش نظام مهندسی مبتنی بر اجباری‌سازی و تحمیل مهندسان بر جامعه است در حالی که تعهد مردم در بخش اختیاری چندین برابر استاندارد اجباری است و قطعا روش اجباری در درازمدت با مشکل مواجه می‌شود.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه اگر بخواهیم تفکر سیستمی داشته باشیم باید از بازار حرکت کنیم، تصریح کرد: بازار جایی است که خدمات مهندسی مورد عرضه و تقاضا قرار می‌گیرد و اگر این خدمات ارزشمند باشد مطمئنا تقاضا می‌شود و لازمه این تقاضا این است که خواسته واقعی مردم را بشناسیم.

آخوندی با بیان اینکه مهندسان عمران بسیار بیشتر از نیاز جامعه تربیت شده‌اند، خاطرنشان کرد: سالانه همین مقدار اشتغال برای آنها ایجاد نمی‌شود و باید از تجربه دیگر کشورها در این زمینه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه رشد فوق العاده‌ای در زمینه اشتغال با توجه به شرایط کشور نداریم، تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های سازمان نظام مهندسی این است که باید مهندسان تولیدکننده ارز شوند بدین معنی که با آموزش‌های لازم مهندسان جوان ایرانی در سطح جهانی کار کنند.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور اذعان داشت: سازمان نظام مهندسی به مرکز کاریابی داخلی تبدیل شده است ولی مهم‌تر این است که چگونه از حجم مهندسان کشور استفاده بهینه شود تا به جای اینکه مصرف کننده ارز باشیم با صادرات این مهندسان، تولیدکننده ارز شویم و بزرگ‌ترین خدمت ملی مهندسان به جامعه تولید ارز است نه مصرف ارز.

آخوندی اضافه کرد: این کار از ضروریات تعامل با محیط بین‌المللی است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول