اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت

صادرات 20 میلیون دلاری تراکتورسازی کردستان به خارج از کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20 میلیون دلار تراکتور از استان به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات 20 میلیون دلاری تراکتورسازی کردستان به خارج از کشور
جعفر ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: از صادرات یک‌هزار و 400 دستگاه انواع تراکتور تولیدی کارخانه تراکتور‌سازی کردستان از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20 میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.
وی افزود: این میزان صادرات شرکت تراکتورسازی کردستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به دلیل رونق بازار و تغییر برنامه‌های مدیریتی 10 برابر افزایش یافته است.
مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی کردستان با بیان اینکه محصولات این کارخانه به کشورهای ارمنستان، عراق و افغانستان صادر می‌شود، اعلام کرد: 95 درصد تراکتور کشور عراق از کارخانه تراکتورسازی کردستان تامین می‌شود.
ملکی در ادامه با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 37 دستگاه تراکتور نیز در همین مدت در بازار داخلی کشور به فروش رسیده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 2 هزار و 500 دستگاه تراکتور در این کارخانه تولید شود.
مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی کردستان گفت: این کارخانه با 140 نفر اشتغالزایی مستقیم و 250 نفر اشتغال غیرمستقیم تراکتور تک و دو دیفرانسیل تولید می‌کند.
ملکی افزود: تراکتورهای تک دیفرانسیل با 75 اسب بخار قدرت، ویژه زمین‌های کشاورزی با هکتار پایین و تراکتورهای دو دیفرانسیل با 80 اسب بخار ویژه زمین‌های کشاورزی با هکتار بالا و کشیدن ادوات کشاورزی سنگین است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون 22 هزار دستگاه تراکتور در این کارخانه تولید شده است، اعلام کرد: هفته آینده خط تولید گیربکس این کارخانه هم به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی کردستان با اشاره به اینکه آوردن تخصص از اهداف اصلی این کارخانه در زمینه تولید تراکتور است، بیان داشت: این کارخانه پس از کارخانه تراکتورسازی تبریز دومین کارخانه بزرگ زیر مجموعه کارخانجات تراکتورسازی ایران است.
ملکی فروش زیاد تراکتور در کشورهای خارجی به دلیل کیفیت بالا نسبت به فروش داخلی را از موفقیت‌های این کارخانه عنوان کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: کارخانه تراکتورسازی کردستان از سال 83 و با صرف 50 میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون نیاز 12 استان کشور را تامین می‌کند.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول