اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

مأموریت‌های فرهنگی قم ملی و بین‌المللی است

خبرگزاری فارس: استاندار قم با اشاره به ضرورت توجه جدی به نیازهای فرهنگی قم به عنوان ام‌القرای جهان تشیع گفت: مأموریت‌ها و کارکردهای فرهنگی قم ملی و بین‌المللی است.

مأموریت‌های فرهنگی قم ملی و بین‌المللی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در صد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم و واعظی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، طی سخنانی با تبریک فرا رسیدن ایام ربیع الاول اظهار کرد: برنامه‌ها و مجالس سوگواری در محرم و صفر با حرارت و پر شورتر از همیشه و با حضور اقشار مختلف مردم متدین و ولایی استان قم برگزار شد که جا دارد از تلاش‌ها و زحمات تمام بانیان و دست اندرکاران این امر مقدس و معنوی تقدیر و تشکر کنم.
وی به نوآوری برنامه‌های فرهنگی امسال اشاره و تصریح کرد: برپایی مراسم اجتماع عمومی عزاداران به مناسبت 28 صفر در محل میدان آستانه از جمله برنامه‌های جدیدی بود که برای نخستین بار در قم برنامه‌ریزی و با شکوه و عظمت خاص و استقبال چشمگیر مردم برگزار شد.
موسی‌پور با تاکید بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه‌های سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و جشن‌های ایام ربیع در قم گفت: تقویت بعد مردمی برنامه‌ها و فراهم کردن زمینه حضور پر رنگ اقشار مختلف در این جشن‌ها از جمله نکات مهم و ضروری است.
وی همچنین به کیفیت اجرا و محتوای برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و افزود: در برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های ایام‌الله دهه فجر باید به محتوا و اثر بخشی آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.
استاندار ‌قم‌ با بیان اینکه هدف اصلی برنامه‌های این ایام باید تقویت امید و نشاط، همبستگی و وحدت باشد، گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی، اقتصادی و...‌ و بیان کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله موضوعاتی است که می‌تواند اهداف یاد شده را محقق سازد.
موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مأموریت‌ها و کارکردهای فرهنگی قم ملی و بین‌المللی است، بر لزوم توجه جدی دستگاه‌های ستادی و ملی به تامین نیازهای قم در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه فرهنگی به عنوان ام‌القرا و پایگاه جهان تشیع و استانی متفاوت با سایر استان‌ها تاکید کرد.
در این جلسه دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی قم گفت: قم به عنوان قطب مهم تولید و نشر تفکر و محتوای دینی با برخورداری از ویژگی‌های خاص نظیر حرم مطهر، وجود عظیم‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام می‌تواند در زمینه‌ها و موضوعات کلان فرهنگی در سطوح ملی و جهان اسلام نقش‌آفرینی کند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول